DVD Opptaker (m/HDD) eller HTPC? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    PVR=Personal Video Recorder

Desverre ikke windows. Se på MythTV.

Så vidt jeg vet finnes det software for windows som gjør det meste av dette og, utenom distribusjon i nettverk...
    Skjekket linken din nettopp. Dette hørtes utrolig interessant ut! Er på jakt etter en dvd-opptaker/tv-tuner til hjemmekinoen. Tenkte først og fremst på Pioneer 5100, men en linux-box kunne jo gjort samme jobben (og mye annet..) til samme prisen. Hadde bare tre spørsmål om programmet:
    1. Dersom en installerer to tv-kort i pcen, hvordan splitter man signalet fra kabel-anlegget til begge kortene samt tven med minst kvalitetstap?
    2. Hvordan funker programmet med fjernkontroll? Finnes det noen fjernkontroller som er noenlunne tilpasset programmet?
    3. Noen tv-kort å anbefale sammen med programmet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hadde bare tre spørsmål om programmet:
    1. Dersom en installerer to tv-kort i pcen, hvordan splitter man signalet fra kabel-anlegget til begge kortene samt tven med minst kvalitetstap?
    En aktiv splitter, tidligst mulig i kabel sløyfen

2. Hvordan funker programmet med fjernkontroll? Finnes det noen fjernkontroller som er noenlunne tilpasset programmet?
    programmet?
    De fleste bruker LIRC, som man kan sette opp med forskjellige fjernkontroller. Selv bruker jeg ett IR keyboard, og programmerbar IR fjernkontroll (taster på tastaturet=taster på fjernkontrollen).

3. Noen tv-kort å anbefale sammen med programmet?
    Med innebygd mpeg encoder, hauppauge PVR-2/350, der 350 har innbygd mpeg decoder og tv-ut.

Driverne til PVR kortene er fremdeles under utvikling, så der må du nok regne med litt vedlikehold. Men de er den beste løsningen kvalitetsmessig (liten last på CPU, god encoding kvalitet)

"vanlige TV-kort": SAA7134 og BT848/878 baserte kort. Her kan det være vanskelig å treffe riktig kort siden fabrikantene stadig bytter chiper. Selv har jeg ett gammelt Hauppauge kort & ett Terratec Cinergy 400, som begge virker fint. Med to vanlige TV-kort bør du minst ha CPU i størrelsesorden PIV2.4 GHz for å kunne gjøre to bra opptak samtidig.

Terratec kortet er det som gir best bilde og lydkvalitet for meg, med noe lavt volum.

Jeg er veldig fornøyd med oppsettet, har backend PCen koblet til en LCD skjerm for vanlig TV-titting, separat frontend for PJen for å slippe lang DVI kabel, og ett par laptoper for "mobil TV". Alt går på 802.11g nettverk, med en filserver hvor alle MP3 og DivX/XVid/MPEG filene ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant fram det gamle TerraTec TerraTValue kortet og installerte det med noen "custom made" WDM drivere for brikkesettet dens (TerraTec's drivere er virkelig elendige).

Sammen med myHTPC ble dette veldig bra, selv til ett så dårlig TV kort å være. Opptaksfunksjonen fungerte flott, og jeg kan koble til Hi8 kameraet via S-VHS inngangen, og ta opp derfra også. "Live" enkoding til DivX gikk også flott med mine 2,4GHz (P4).

8)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •