Grønnskjær på filmer??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grønnskjær på filmer??

Har nylig kjøpt meg en HTPC og holder på å sette denne opp. Men uansett hva jeg gjør forblir filmene grønne? Altså grønnskjær under avspilling av film (Funker kansje med HULK, men ellers irriterende :-) ). Noen som aner hva som gjør dette?

Det kan nevnes at om jeg drar filmen over i den andre skjermen som befinner seg på selve HTPCn (ZALMAN kabinett) blir den "normal"...???

Utstyret er: ZALMAN HD160XT kabinett med ASUS P5B hovedkort og ASUS GF 7600GS skjermkort. Dualcore CPU 6600... Projectoren er en Panasonic PT-AE900. Forsterkeren er en H/K AVR 7300.... Kjører bildet via denne...

Så har jeg noen spm til :-)

-Hvilket TV tuner kort anbefales til kjøring av både Canal Digital og Viasat?
    -Vil det bety noe om jeg kjører SP\Dif fra Hovedkort eller fra eget dedikert lydkort? (Kun digital delen for film/DD)
    -Kjører Nvidia skjermkort og sliter med å finne rett instilling for å kjøre to skjermer (Liten 7" i HTPC og Projectoren...) Hvordan kjører DU dette? Føler at for hver gang jeg starter pcn på ny endrer dette seg??? Eller er det innbilning?
    -Hvorfor er menn fra Mars grønne?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med hva slags kabler er projektoren tilkoblet HTPC'n ?
    Eks : PC HMDI--HMDI-DVI adapter--DVI kabel--DVI PJ

Har du gått inn på PJ menyen, og definert hva slags signal den mottar på den riktige inngangen. Eks : RGB osv.. og sjekket at det er dette du har satt PC'n til å avgi.

Hvorfor er menn fra Mars grønne? Vet ikke. Kanskje pga av misunnelse ? Eller er de bare kvalme av planet-rotasjonen, hehe ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Du må forresten sjekke det samme på reciveren også, siden du kjører bildet gjennom denne (hvis den har disse valgene) ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Med hva slags kabler er projektoren tilkoblet HTPC'n ?
    Eks : PC HMDI--HMDI-DVI adapter--DVI kabel--DVI PJ

Har du gått inn på PJ menyen, og definert hva slags signal den mottar på den riktige inngangen. Eks : RGB osv.. og sjekket at det er dette du har satt PC'n til å avgi.

Hvorfor er menn fra Mars grønne? Vet ikke. Kanskje pga av misunnelse ? Eller er de bare kvalme av planet-rotasjonen, hehe ?
    Jeg kjører component fra HTPC inn på forsterker og ut til projektoren. Signalet får jeg fra en "S-Video" liknende kabel på skjermkortet. Jeg hadde liten tro på denne i starten, men den viser klare greie bilder alike vel....

Det skal nevnes at det KUN er selve filmvinduet som får dette grønnskjæret på seg. Ellers er alle farger som de skal... Hvis du tenkte om noen kabler var satt feil osv som kan gi grønn skjerm. Så det bør ha noe med instillinger å gjøre og ikke selve hardwaren for å si det sånn?!

Ja kansje det er derfor de er grønne? Her på jorden er vi jo sorte, hvite eller gule. Mens på Mars er de kun grønne??? Kansje de har forskjellige grønnfarger de kan skilles mellom? De har til og med grønt blod og grønn hjernemasse (Har nettopp sett Marsattacks :-))...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun filmvinduet ? Hmm. Da burde det jo være mediaplayeren's innstillinger som er ikke er helt patent. Har man mulighet for å stille på fargene i mediaplayeren ??

Uansett. Vi lar mediaplayeren være i fred foreløpig.

Jeg leste gjennom innlegget ditt en gang til, og da kom jeg på at dette mest sannsynlig kommer av innstillingene på kontrollpanelet til skjermkortdriveren.
    Nå kan ikke jeg noen om nvidia's brukergrensesnitt, men selv har jeg ATI Catalyst Controlcenter. Har laget en singelskjerm profil som jeg bruker til vanlig, og en dualskjerm profil (monitor+tv) jeg bruker når jeg vil se filmer på tv'n. På ATI's Catalyst Controlcenter har man mulighet for å gjøre induviduelle innstillinger på andreskjermen (så fremst man ikke velger "clone"). Der kan man velge type utsignal (eks. PAL B, S-Video, RGB osv), Gamma, fargebalanse osv.
    Tipper nvidia har noe lignende, og at det er her du har rotet det litt til ??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Ja dette er nok et Nvidia instillingsproblem. Det som er rart er at nå funker media Playeren greit på DVD filmer, men den har en tendens til å klikke om noe ikke er 100% med filmen... VLC player gjør ikke det, men har fortsatt grønn skjerm????

Er ikke litt av vitsen med hele Dualviewen nettopp å kunne bruke det som dette? Jeg er vel neppe alene om dette problemet??? Har oppdatert drivere også. Så jeg er helt lost nå. Dritt lei for å si det slik :-). Kjedelig å måtte kjøre uten displayet i HTPCn når man har betalt såpass mye for driten.

Har testet flere codec packs så jeeg tror jeg kan si det ikke er det som er problemet ihvertfall. Gspot sjekket også dvd filmene og codec og det skal være riktig. Kom gjerne med ideer :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun når du kjører dualview, at problemet med grønnskjær oppstår ??
    Er det kun på PJ'en det blir grønt ?
    Har du prøvd å bytte om til hvilken skjerm som skal være hovedskjermen??

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope! Det funka heller ikke....?

Anyone... Jeg trenger virkelig seriøst hjelp her :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet jeg har spurt om dette før, men siden du ikke ha gitt noe konkret svar rettet til mine spørsmål så spør jeg igjen :

1. Er det kun når du kjører dualview, at problemet med grønnskjær oppstår ??
    2. Er det kun på PJ'en det blir grønt ?
    3. Har du prøvd å bytte om til hvilken skjerm som skal være hovedskjermen??

Et par spørsmål til :

4. Har du prøvd å kjøre bildesignalet fra pc'n direkte til PJ'n (ikke gjennom reciver) ?
    5. Er det KUN på DVD filmer (dvs. ikke divX,AVI ol) at bildet får grønnstikket ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg høres det ut som at problemet ligger i hvilken videorenderer avspillingsprogrammene bruker eller i fargeromskonverteringen et sted.

Har du prøvd å oppdatere/nedgradere driveren til grafikkkortet ditt?

Har du prøvd Media Player Classic? SourceForge.net: guliverkli

Under Options -> Playback -> Output er det mulig å leke seg rundt med DirectShow Video (videorenderer) og endre settings for VMR7/9.

Prøv System Default, Overlay Mixer (vil sannsynligvis bare fungere på primær skjermen), VMR7 og VMR9, både renderless og windowed og lek litt med settings for VMR7/9.

I de forskjellige konfigurasjonsvinduene for filterene fra K-Lite pack vil det også lønne seg å ha alle konfigurert til å outpute samme colorspace, f.eks. YV12.

Hadde samme problem selv for lenge siden på en XP boks med et litt gammelt grafikkkort og da var problemet enten videorenderen eller fargerommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut hva problemet var, Radar Cross Section?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Har du funnet ut hva problemet var, Radar Cross Section?
    NOPE! Sliter enda... Har ikke fått testet Wizt sine forslag enda..

Ang AndyMcnebb sine spm:

- Nei det viser seg å være slik også ved clone og kun en skjerm.
    - Nei både på PJ og pc skjermen. Det rare er at i starten kunne jeg se film "normalt" på en av skjermene. som om det hadde noe å bety hvilke skjerm som var hovedskjerm? Men nå er det likt på begge...
    - Ja. I starten kunne jeg som sagt dra filmen over å se på en av skjermene, men ikke nå lenger. En periode funka også Microsoft media player utmerket på en del filmer, men ikke nå lenger?

Et par spørsmål til :

4. Har du prøvd å kjøre bildesignalet fra pc'n direkte til PJ'n (ikke gjennom reciver) ?
    Nei d er fortsatt uprøvd, men kan ikke se hvordan reciveren (H/K AVR 7300) skulle kunne tulle med kun videobildene og ikke resten av skjermbildet?
    5. Er det KUN på DVD filmer (dvs. ikke divX,AVI ol) at bildet får grønnstikket ?
    - Alle nå, men noen format kunne virke bra på media player før... husker ikke hvilke.

Har ikke installert en eldre Nvidia driver og kun brukt den nyeste, men mener jeg kjørte film etter den var avinstallert og at den fortsatt kjørte med grønn skjerm....

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk fargeinnstillinger for overlay

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, RCS. Ikke lett å bli klok på dette nei. Virker jo som det bare har blitt verre...

- Nei det viser seg å være slik også ved clone og kun en skjerm.
    ...Ok. Da utelukker vi dualview/second screen options ?

- Nei både på PJ og pc skjermen. Det rare er at i starten kunne jeg se film "normalt" ....
    ...Ok. Det var bra. Vi utelukker PJ'n, og kablen til den.

- Ja....
    ...Bra. Det bekrefter at vi kan utelukke over o understående problem.

Nei d er fortsatt uprøvd, men kan ikke se hvordan reciveren (H/K AVR 7300) skulle kunne tulle med kun videobildene og ikke resten av skjermbildet?
    ...Helt riktig. Vi utelukker reciver og kabel til den.

- Alle nå, men noen format kunne virke bra på media player før... husker ikke hvilke.
    ...Huff da. Blitt til det verre nå. Tror nok at siden alle filmene uansett codec får grønnskjæret så utelukker vi codec'ene også.

Da sitter vi igjen med følgene som kan være årsaken til problemet :

*Nvidia driverinnstillinger/problem, evt. mest sannsynlig kontrollpanel innstillinger ol.
    *Mediaplayer innstillinger ?
    *Evt. postprosessorinnstillinger (ffdshow ol. hvis du bruker dette).
    *Defekter på hardwaredecoder (vi dropper dette punktet, da det neppe kan være tilfelle) ???

Wibla virker som en som kjenner nvidia's løsninger godt, gjør som han sier. Jeg kan ikke noe om nvidia's brukergrensesnitt. Husk å spørre hvis det er noe mer du lurer på. Kanskje noen her som kan svare. Å post løsningen hvis du finner ut av dette.

Så får vi krysse fingrene,Tvi tvi !

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm var ikke lett dette her, men her er ett tips som kanskje kan hjelpe (kanskje ett skudd i blinde, men verdt ett forsøk).

Høyreklikk på skrivebord -> egenskaper -> instillinger -> avansert -> Asus Tab -> se om du har Asus Splendid Tab -> fjern Asus Splendid checkbox

Så kan du prøve igjen å se om dette hjalp noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus..What ?? Er dette noe som bare Asuskort har? Er det skjermkortet eller hovedkortet det gjelder ?

Hvis dette hjelper så har ikke jeg vært mye til hjelp, hehe....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9tro
    Hmmm var ikke lett dette her, men her er ett tips som kanskje kan hjelpe (kanskje ett skudd i blinde, men verdt ett forsøk).

Høyreklikk på skrivebord -> egenskaper -> instillinger -> avansert -> Asus Tab -> se om du har Asus Splendid Tab -> fjern Asus Splendid checkbox

Så kan du prøve igjen å se om dette hjalp noe.
    Hadde jeg kunnet kysse deg hadde jeg gjort det!

HURRA!!! Asus Splendid var ikke så splendid alike vel. Går det virkelig an...

Takker alle som har prøvd å hjelpe til her... :-)

Newcomer 9tro sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bra det ordnet seg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asus not so Splendid, hehe. Den var god. Jeg har aldri eid et asuskort så dette var nytt for meg. Flott at 9tro kunne hjelpe deg
    Var jo et merkelig problem dette...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •