Bærbar til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar til HTPC

Jeg har en eldre bærbar maskin som jeg kunne tenke meg å bruke som HTPC til testing i første omgang. Maskinen har følgende spesifikasjoner:

2,4 GHz Pentium 4 prosessor
    1 GB Minne
    ATI Mobility Radeon 9700 skjermkort (256 MB minne)

Den har også TV-inn, kortleser, DVD og det meste annet. Skjermen er en 17" widescreen og hovedkortet er et Clevo D870P.

Dette skal kobles opp mot en Panasonic 37PV70 plasma og her kommer spørsmålene.

Skjermkortet har DVI-I ut. Vil jeg merke noen forskjell om jeg bruker en DVI-HDMI-kabel i forhold til om jeg bruker en vanlig VGA-kabel og overgangsplugg?

I følge ATI har skjermkortet blant annet følgende egenskaper:

•_Integrated dual-channel LVDS, with support for notebook LCD panels as up to QXGA resolutions (2048x1536)
    •_165 MHz integrated TMDS transmitter, for support of DVI Digital Flat Panels at up to UXGA resolution (1600x1200)
    •_Dual RAMDACs at speeds of 400MHz
    •_Integrated HDTV encoder, supporting component output (YPbPr) for both North American and Japanese D-link connectors

Edit: Vil en DVI til YPbPr-overgang være noen fordel? Og i hvilke sammenhenger? Kommer til å bruke maskinen til DVD, spill, filmer, surfing etc.

Neste spørsmål er vel kanskje litt på siden her men hvis noen har noen fornuftige lenker så vil det være til god hjelp. Har googlet i dagevis uten å finne noe fornuftig.

Å kjøre to skjermer på samme skjermkort koster vel nødvendigvis ekstra krefter. Jeg kunne tenke meg å fysisk skru av skjermen som står på (kan brukes til mye annet morsomt) og kun bruke TV-en som skjerm, koblet til DVI-utgangen. Hvis jeg kobler fra den innebygde skjermen vil ikke maskinen starte opp. Jeg skulle gjerne funnet en mulighet til å få til dette. Jeg har vært innom alle innstillinger på PC-en, inkludert bios.

Hvis ikke dette er mulig burde det være mulig å lodde en kabel som tar signalet fra koblingen mellom skjermkort og skjerm og i stedet kjører dette til plasma-tv-en. Den innebygde skjermen er koblet til hovedkortet med en flat plugg med to rader à 20 pinner. Vet det muligens er et "long-shot" men alle pekere mottas med takk.

Jeg har forresten servicemanualen til hovedkortet med alle koblingsskjemaer uten at de sier meg så mye.

Edit: Denne passer kanskje bedre under "Generell HTPC". Hvis den bør/kan flyttes så værsågod!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Ingen gode forslag?