Kabinetter til HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabinetter til HTPC

Jeg har vært på jakt en tid etter et brukbart kabinett til min HTPC. Sist uke kjøpte jeg et Air Black Midi kabinett fra Absoluttdata.no. Her er min vurdering:

Førsteinntrykket er bra. Kabinettet er meget svart og ser fint ut. Det er også solid og leveres med en 350 Watts strømforsyning. Det er lett å montere hovedkort, diskettstasjon, CD-rom og harddisker. CD-ROM'er skjeles bak et deksel som automatisk åpnes ved eject. Også floppy skjules ved at den er innsenket. Det følger med en 120 mm og en 80 mm vifte. Kabinettet leveres med en enkel viftekontroll og 3 temperatursensorer som f.eks. kan festes til CPU og harddisk. Harddisker kan monteres bak den store inntaksvifta slik at de blir kjølt ned. Det eneste negative jeg har oppdaget til nå er at viftene er av for dårlig kvalitet. Det er bl.a. en ulyd fra den minste vifta. Den skal jeg skifte ut. Temperaturavlesningene viser at kabinettet klarer å holde en bra systemtemperatur og CPU-temperatur, henholdsvis 20-22 grader og 40 grader (uten belastning). Ved full belastning ligger CPU-temp på rett over 50 grader, en P4 2,53 med stock vifte. Alt i alt er dette et kabinett jeg virkelig kan anbefale til andre som ønsker å kjøpe nytt kabinett som ikke koster skjorta.

Kommentar - viktig å bruke en god strømforsyning.
    Jeg brukte tidligere et stort kabinett med en gammel 300W strømforsyning. Den hadde ikke en egen 12V-plugg som nyere hovedkort krever. Med nevnte P4-system over med CD-ROM, CD-brenner og DVD-ROM klarte jeg ikke å spille av DVD'er uten ekstremt mye hakking. Men nytt kabinett og strømforsyning går det helt bra. Strømforsyningene hadde rett og slett ikke nok juice på 12V.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så veldig bra ut, og billig også med tanke på utstyret som følger med. Andre vifter koster jo ikke stort.

Gorm

Lignende tråder

1. xbox, satelitt og HTPC til X1
    By rocky in forum Generell video
    Svar: 12
    Siste melding: 01-08-2004, 18:12
  2. anbefalling av mp3-spiller til HTPC
    By DagM in forum Generell HTPC
    Svar: 5
    Siste melding: 12-13-2003, 10:30
  3. lydkort og videokort til HTPC?
    By Rusty in forum Generell HTPC