Theatertek/ffdshow / purevideo vs DVD spiller oppskalering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Theatertek/ffdshow / purevideo vs DVD spiller oppskalering?

Noen som har testet hvor bra ffdshow/purevideo oppskaleringen er i forhold til standar dvd oppskalering?
    Lurer veldig på hvor store forskjellene er...

(mot en større flatskjerm da...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme lurer jeg på. Vurderer å begynne å bruke pc'n som dvd spiller.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min htpc gir et utrolig mye bedre bilde enn gode dvdspillere. Forutsetter kraftig maskin da. Testet mitt oppsett på en 42 tommer plasma mot en hd-dvdspiller. Min htpc med vanlig dvd ga like godt bilde som hd-dvd spilleren med hd-dvd filmer. Vi satt flere og kikket kritisk etter forskjeller, men måtte konkludere med at det var like bra.

Testet også opp mot Denon 3930 som får mye skryt og den ble rett og slett utklasset av min htpc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kommer en sikkelig test på dette.

Sammenlikne ffdshow/purevideo med diverse dvd spillere.
    Da snakker vi 40" og opp på en sikkelig plasma/lcd tv . Synes nesten det er rart at det ikke er gjort enda.

Vurderer å dra til en butikk å spørre om jeg kan teste det selv. Har laptop med DVI utgang og sikkelig grafikkort som støtter purevideo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Min htpc gir et utrolig mye bedre bilde enn gode dvdspillere. Forutsetter kraftig maskin da. Testet mitt oppsett på en 42 tommer plasma mot en hd-dvdspiller. Min htpc med vanlig dvd ga like godt bilde som hd-dvd spilleren med hd-dvd filmer. Vi satt flere og kikket kritisk etter forskjeller, men måtte konkludere med at det var like bra.

Testet også opp mot Denon 3930 som får mye skryt og den ble rett og slett utklasset av min htpc.
    Var den bedre enn 3930? Er jo en av spillerne som virkelig er bra på oppskalering. Hmm

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jolle_no
    Vurderer å dra til en butikk å spørre om jeg kan teste det selv. Har laptop med DVI utgang og sikkelig grafikkort som støtter purevideo.
    Ja. Det må du gjøre. Så kan du komme tilbake med en rapport. Det hadde vært flott !

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om enkelte dvd'er som egner seg for å se kontrast/detaljer osv?
    Referanser til direkte scenere er også fint.

Har en fin DVD samling på 300 dvder så håper jeg har noen de som er aktuelle.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Avisynth, ffdshow osv er det liten tvil om hva som er best. Jeg anbefaler folk å sjekke ut følgende side: FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum

Jeg bruker seesaw konfigurasjonen, og det er STORE forskjeller fra feks ps3 med oppskalering til 1280:720 og dette scriptet. (seesaw er sykt mye bedre)

Jeg garanterer en skikkelig wow opplevelse om dere har mulighet til å teste. Guiden kan være ganske tungvint i starten, men bare å fyre løs med spørsmål i denne tråden, eller den guiden som ligger her inne et eller annet sted. Uansett vil jeg være behjelpelig på alle punkter.

PS: Bruker dette på en 42" plasma 720P

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, krestjan.
    Jeg har nå litt peiling på data, siden jeg har holdt på med det i endel år, samt bygget noen maskiner.
    MEN når du sier avisynth og seesaw skript så skjønner jeg ingen ting. Hehe... Er det vanskelig å bruke ? Finnes det masse ferdige skript man kan bruke ?
    Jeg har ikke lyst til å lage egene skript, da det tar alt for lang tid.

NB ! Jeg har ikke lest linken du postet, men jeg lagrer den som favoritt siden jeg er litt trøtt nå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har lagret den siden så er du allerede på god vei

Bare å følge guiden som ligger der ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn. Da har jeg sett litt på guiden. Ganske omfattende å sette opp alt ja.
    Men så lenge resultatet blir konge er det vel kanskje vært det.
    Kan man bruke hvilken som helst mediaplayer sammen med avisynt, seesawskriptet osv. ?
    Hvilken mediaplayer kan du anbefale? Regner med dette fungerer i winXP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Med Avisynth, ffdshow osv er det liten tvil om hva som er best. Jeg anbefaler folk å sjekke ut følgende side: FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum

Jeg bruker seesaw konfigurasjonen, og det er STORE forskjeller fra feks ps3 med oppskalering til 1280:720 og dette scriptet. (seesaw er sykt mye bedre)

Jeg garanterer en skikkelig wow opplevelse om dere har mulighet til å teste. Guiden kan være ganske tungvint i starten, men bare å fyre løs med spørsmål i denne tråden, eller den guiden som ligger her inne et eller annet sted. Uansett vil jeg være behjelpelig på alle punkter.

PS: Bruker dette på en 42" plasma 720P
    Bra guide, men resultatet til slutt er bare marginalt bedre enn Purevideo, som er mer "plug'n'play".
    Fordelen her er at dette er gratis og du trenger ikke spesielle grafikkort

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Jolle no. Fint med tilbkemeldig om hva du også mener om dette oppsettet.
    Hvilken skjerm har du testet disse alternativene på ? Var det noe spessiellt som var bedre/dåligere, eller var det bare en generell innvirkning av at bildet ble bedre ?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med purevideo, mener dere nvidia sin mpeg dekoder istedet for ffdshow eller snakkere dere om funksjonen som Nvidia har på sine GeForce kort?

Homealone: kan du si noe om hvordan du har satt opp programma dine dersom du mener den spiller bedre av DVD enn det en standalone HD spiller gjør? Hos meg er det såpass stor forskjell på DVD og HD at jeg ikke kan forstå hvordan du klarer å få en vanlig DVD til å bli bedre enn HD, uansett hvor god oppskallering en har

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Med purevideo, mener dere nvidia sin mpeg dekoder istedet for ffdshow eller snakkere dere om funksjonen som Nvidia har på sine GeForce kort?

Homealone: kan du si noe om hvordan du har satt opp programma dine dersom du mener den spiller bedre av DVD enn det en standalone HD spiller gjør? Hos meg er det såpass stor forskjell på DVD og HD at jeg ikke kan forstå hvordan du klarer å få en vanlig DVD til å bli bedre enn HD, uansett hvor god oppskallering en har
    Føld denne guiden til punkt og prikke så blir det bra. Personlig så har jeg i tillegg Dscalerfilter med verdi på 125 enablet. Blir litt skarpere bilde slik.

Bedre enn hd-dvd blir det ikke, men kan love deg at du skal slite med å se forskjell. På min kalibrerte 42 tommer var det umulig. Forskjellene vil nok bli markante ved større skjerm, evt pj og 100" lerret

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Føld denne guiden til punkt og prikke så blir det bra. Personlig så har jeg i tillegg Dscalerfilter med verdi på 125 enablet. Blir litt skarpere bilde slik.
    Mener du da denne, "FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum" guiden?

Hvordan setter du opp Dscalerfilter?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Hei, Jolle no. Fint med tilbkemeldig om hva du også mener om dette oppsettet.
    Hvilken skjerm har du testet disse alternativene på ? Var det noe spessiellt som var bedre/dåligere, eller var det bare en generell innvirkning av at bildet ble bedre ?
    Hei, skal se om jeg får gjort det til helga

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ja.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Mener du da denne, "FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum" guiden?

Hvordan setter du opp Dscalerfilter?
    Fryktelig vanskelig å forklare. Jeg brukte guiden til Mastiff tidligere og beholdt et element av den. Nå legger jeg inn Zoomplayer og alt annet som i guiden på avforum. I tillegg legger jeg inn Dscaler som vist i guiden til Mastiff på Hardware.no. Eneste forskjellen jeg gjør er at jeg bruker Purevideo som videodekoder og ikke Dscaler som Mastiff.

Gjerne send meg en pm for nærmere spørsmål. Vanskelig å forklare dette på en enkel måte. Kan ta over tlf evt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott at du er så villig til å hjelpe andre AVfile i nød, Homealone.
    Viktig å hjepe hverandre så man lærer noe nytt, og får bedre glede av utstyret man eier. Takk til Jolle og krestjan også.

Gleder meg til tilbakemeldingene Jolle_no.

Fungerer Purevideo kun på Nvidia skjermkort ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Veldig flott at du er så villig til å hjelpe andre AVfile i nød, Homealone.
    Viktig å hjepe hverandre så man lærer noe nytt, og får bedre glede av utstyret man eier. Takk til Jolle og krestjan også.

Gleder meg til tilbakemeldingene Jolle_no.

Fungerer Purevideo kun på Nvidia skjermkort ?
    Hei, ja, ATI har sin egen forbedringsteknologi. Denne var vist bedre enn Nvidia sin før, men Nvidia har tatt dem igjen. (dette er "hearsay" da jeg ikke har ATI kort selv).

Nvida kort som støtter purevideo:
    http://www.nvidia.com/docs/CP/11036/...Comparison.pdf

Har mye å gjøre på jobben for tiden, så ikke vent sammenlikningen for raskt..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •