Theatertek/ffdshow / purevideo vs DVD spiller oppskalering? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Veldig flott at du er så villig til å hjelpe andre AVfile i nød, Homealone.
    Viktig å hjepe hverandre så man lærer noe nytt, og får bedre glede av utstyret man eier. Takk til Jolle og krestjan også.

Gleder meg til tilbakemeldingene Jolle_no.

Fungerer Purevideo kun på Nvidia skjermkort ?
    Det er ikke noe problem å bruke nVidia Purevideo deocder på ATi kort, har gjort dette selv i lang tid med bra resultat. Jeg synes imidlertid Cyberlink PowerDVD 7.3 gir minst like godt resultat, hvertfall på mitt Radeon HD2600XT.

Er heller ikke enig i at resultatet med Seesaw oppsettet fra avsforum.com bare blir marginalt bedre enn et vanlig oppsett med purevideo dekoder. Det varierer fra DVD til DVD, men på en del titler i hylla mi er forskjellen som natt og dag...

- Judaz

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ati støtter da purevideo? Jeg har Ati og bruker purevideo . Funker fett det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takker på svar. Jeg skal droppe å kjøpe meg ny DVD spiller, og bruker heller pc'n. Hadde uansett planer om å oppgradere noe hardware, så nå får jeg råd til det
    Da trenger jeg vel ikke tenke på om jeg må velge nvidia, eller ati kort for best mulig bildekvalitet.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jolle_no
    Ja.
    Hmm, vanskelig å tolke det svaret siden det var ett enten eller spørsmål så det er vanskelig å vite hva du svarte ja på

Purevideo blir brukt på to forskjellige produkter, Purevideo er navnet på mpeg softwaredekoderen til Nvidia (som fungerer på alle skjermkort da den er softwarebassert men det er også navnet på teknoloigen Nvidia har på skjermkortene sine for å få HW bassert dekoding. Purevideo på skjermkort har vært ganske lenge men den store nyheten på GeForce8 korta er at de har ny versjon av Purevideo som også støtter h264 og VC1 som bl.a. er standard koding for HD materiell. HD materiell med H264 krever mye CPU kraft og dermed er HW dekoding nesten ett must... Men for min del ihvertfall sliter jeg med å få det til å fungere i praksis da de fleste HD filmer jeg har er H264 men med Matroska kontainer (MKV). Av en eller annen grunn sliter Purevideo i GeForce 8 med HW dekoding av de filmene, håper det bare er ett driverproblem og at det kommer en fiks på dette snart.

Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Ati støtter da purevideo? Jeg har Ati og bruker purevideo . Funker fett det
    Som allerede nevnt så er purevideo SW dekoderen bare ett frittstående program og har ingenting med Purevideo HW å gjør, så selvsagt fungerer det også på ATI. Aktiverer en derimot Purevideo funksjonen i f.eks. Cyberlink så går den på HW dekoding og vil da kun gi ytelsesforbedring med Nvidia sine skjermkort som har purevideo, og støtte for H264 dekoding er det som sagt kun GeForce8 kortene som har.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •