M-audio firewire 410 -min bærbare->hjemmekino/studio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M-audio firewire 410 -min bærbare->hjemmekino/studio

HAr en dell bærbar pc. Som jeg har lyst til å bruke som cd/dvd spiller til mitt kommende anlegg. Tenkte å kjøpe dette lydkortet:

http://www.m-audio.com/index.php?do=...1119907053a313

Altså: Dell maskinen-->firewire ledning til lydkort--->digital coaxial til reciveren som behandler signalet.

Er det en dum måte, altså å la signalet fra bærbar pc`n være udekodet fram til reciveren, eller er det bedre med et eller annet annet lydkort som dekoder signalet?

Har egentlig lite peil på sånt, har bare lyst til å få bra hjemmekino lyd ut fra min dell bærbare pc.... Håper noen kan hjelpe meg.

Valgte det kortet da jeg ønsker midi inn og mic inn med preamp. Men koster ganske mye da (4000) så er kanskje billigere å bedre med en annen løsning? På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, kanskje ikke mange her som har erfaring med dette kortet? Men, hva ville dere valgt da, om en vil ha best mulig lyd fra en bærbar med usb/firewire?

Har en 5.1 DTS dekoder i forsterkeren min (som vistnok skal være ganske så bra) (alt av innganger)

Til avspilling av DVD leser jeg at sånn HTPC er bra, men er det også det til avspilling av cd?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjenare.

Slik jeg har forstått det er firewire 410 et aldeles genialt lydkort. Det har en stor fordel forran budsjettvinneren m-audio revo 7.1, og det er at du kan stille utgangssignalet.

Ganske mange effektforsterkere får ikke nok å jobbe med fra revo 7.1, og da kan fw410 være et god alternativ, med den muligheten. Dumt dog at kortet er såpass dyrt. (3500,- ?)

Hvor har du tenkt å kjøpe det?

DrErling

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst ta selve kjøpediskusjonen under pris -og produktjakt, DrErling...

For øvrig virker kortet meget spennende, M-audio har definitivt begynt å hevde seg innen HTPC lydkort verdenen om dagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste kortet idag. Da får jeg min bærbare maskin. Kortet kjøpte jeg på tirsdag. Drit stilig utseende! På nettsia så det "litt billig" ut syntes jeg, men in live gjør det deff ikke det! Viste ikke det om utgangs effekten. Lurt!

Link til prisdiskusjon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •