Zoomplayer, Theatertek eller WMP Classic?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zoomplayer, Theatertek eller WMP Classic?

Har nå begynt å forske på Mediacenter og sånt noe. Hvordan kan jeg spille av alt av musikk (også på cd) og alt av DVD (også på DVD-plater/ISO-filer) på Mediacenteren? Skjønner egentlig ingenting av dette, men ryktene går om løsningen er Zoomplayer, Theatertek, Media Player Classic el. lignende. Samt en hel haug med codecs.
    Kort spurt: Hvilken vei er den enkleste?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på
    Spørs hva slags frontend du vil bruke. Bruker du Meedio eller noe i den dur bør nesten alle spillerene du nevner være støttet, men det er nok Theatertek eller MPC som er enklest å konfigurere.
    Zoomplayer (gratis versjonen) kan være kjekk å ha for debugging, men også siden det følger med en Install Center som søker gjennom maskinen din og installerer codecer som mangler.

Skal du bruke Windows Media Center så bør mp3 og cd avspilling være satt opp i utgangspunktet. Har du andre lydfiler kodet med Ogg-vorbis eller flac etc. så skal det være mulig å bare installere codecer for disse (via ZP install center) og så kjøre en register-hack for å få disse opp i MCE.

Mounting av ISO-filer kan gjøres med en plugin til MCE som heter MyMovies. Mener å huske at MyMovies også gjør det mulig å integrere Theatertek med MCE og bruke det for å spille av DVDer.
    Hvis du ikke skal bruke noe frontend i det hele tatt så har Zoomplayer løsning med DaemonTools for å kunne mounte ISO, tipper Theatertek har det og.

Hjalp det no?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontend? Debugging? Finnes det noen "ordliste" hvor en kan få forklaring på hva alt er? Hvis ikke er det kanskje en idè å gjøre det?

Kan tenke meg å bruke KUN Windows Media Center til styring av alt. Også kunne bla i alle filer, samt spille de av der. DVD og mp3 og cd avspilling er selvsagt satt satt opp i utgangspunktet.
    Hvordan kjører en register-hack for å få disse opp i MCE?

ISO.filer kjørte jeg med DaemonTools, men måtte bruke den for å så poppe opp i MCE.

Men takk så langt, får leke meg frem til løsningen. Tar selvsagt fremdeles imot all den hjelp om du/dere kan gi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •