Ny bærbar skal kjøpes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny bærbar skal kjøpes

Hei. Har hatt desktop i alle år men skal nå gå til innkjøp av en bærbar pc. Den må ha 2gb minne, webcamera, dual core prosessor (skal bruke mange programmer samtidig) og gjerne fingeravtrykksleser (litt morsomt). Hard disken kan være fra 120gb oppover, og fint om det er 2 hard disk slots sånn at jeg i fremtiden kan oppgradere med en solid state disk i det ene slotet (for raskere oppstart samt oppstart av programmer og kopiering av filer). Hadde vært greit med skjermkort som takler å spille av og sende ut full HD oppløsning via d-sub eller dDVI/HDMI også. Ser på bærbare fra 6000 til 9000.

Kandidatene jeg har sett meg ut er som følger:

ASUS F5V

Komplett.no - ASUS F5V 15.4" WXGA, ATI X2300, Core Duo T2350, 2 GB, 120GB, DVD±RW,WLAN,VHP

Toshiba A210

Komplett.no - Toshiba A210 15.4" WXGA,ATI HD2400, X2 TL56,2 GB,200GB,DVD±RW,WLAN/BT,VHP

Toshiba Satellite A200-1CZ

Hardware.no - Prisguide - Bærbar PC - Toshiba Satellite A200-1CZ

Samt:

HP Pavilion dv6525

HP Pavilion dv6525 Intel Core2Duo T7100 - MPX

Det er vel Toshiba A200-1CZ og HP Pavilion dv6525 som jeg tilter mot nå. Vil gjerne ha noen brukererfaringer om merkene generelt men da også spesielt om de forskjellige modellene. Og hvis noen har noen meninger om at den og den er best bare kom med det, men si gjerne hvorfor. Liker også at de bærbare har litt batteritid, da helst over 3 timer. På forhånd takk for alle svar.

(Edit: tok bort ett par alternativer)

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ialfall bare god erfaring med Toshiba.
    Hp er jo også gode, men Toshibaen hadde noen konstruksjons fordeler samt nesten 0 i støy.

Begge maskinene er veldig gode og yter sikkert bortimot likt med tanke på vanlig bruk.

Sikkert noen her som har mer fornuftig og si :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt en Toshiba som jeg har reist med til og fra skole og hatt med meg overalt ellers i 3 år uten et eneste problem, virkelig å anbefale. Hvis ikke den hadde blitt stjelt hadde jeg fortsatt hatt den.

Som neste laptop kjøpte jeg en Acer til 7000 og det har vært et sant mareritt, kan ikke tenke meg noen dårligere maskin enn denne og fraråder kjøp av Acer Aspire på det sterkeste men den står jo uansett ikke på lista di.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg merke noen forskjell på prosessorene? Kommer til å multitaske. Har hørt at Core 2 Duo er bedre med tanke på ytelse og utvikler mindre varme... Takk for alle svar så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså.
    Jeg har vært AMD fan i mange år..
    Jeg fikk først en Intel CoreDuo i min MacBook og ble positivt overrasket over ytelsen.

Etter det fikk jeg en MacBook Pro hvor det står en Core2Duo 2,2 og er enda mer imponert.
    Jeg kjører også en Intel Core2Duo E6300 i min media pc og det går som hakka møkk.

Men tror jeg hadde valgt Intel av rein magefølelse.
    EDIT: AMD prosessorene er seigere noe som kansje er greit i tunge programmer.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et par kompiser som jobber på pc "verksted"
    De anbefalte iallefall meg å styre langt unna Fujitsu Siemens pga stor feilprosent i forhold til andre merker..

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt bort ett par alternativer. Sitter nå igjen med 4. Kommer ikke til å være mye tunge programmer men, surfing, utorren, msn, limewire ++ som går samtidig, så trenger litt power. Har hatt amd selv før men hørte at Core 2 Duo er bedre enn X2...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har valget blitt tatt og data ble kjøpt inn. Valget falt på en HP Pavillion DV6563 fra komplett.no og må bare si meg utrolig fornøyd med denne. Sitter og skriver på den nå. Anbefales på det sterkeste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •