Mitt ATI-skjermkort støtter ikke 1360x768 ?!?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mitt ATI-skjermkort støtter ikke 1360x768 ?!?

Jeg bruker en Samsung LE40M51B LCD TV som eneste monitor i mitt HTPC-oppsett.
    TVen fungerer utmerket som PC-monitor koblet til via VGA, og oppløsningen på TVen er 1360x768 native. Jeg har tidligere kjørt denne oppløsningen fra andre grafikkort uten problemer, da alle grafikkort jeg har prøvd støtter 1360x768 som en av de tilgjengelige oppløsningene.

Men nå når jeg har oppgradert komponenter i datamaskinen, og byttet til hovedkortet M2A-VM HDMI fra ASUS, har jeg fått uventede problemer.
    Det er et ATI Radeon X1250 integrert i hovedkortet.
    Jeg får rett og slett ikke valgt 1360x768 som oppløsning, dette valget eksisterer ikke i listen over tilgjengelige oppløsninger.
    Jeg har prøvd medfølgende drivere, samt offisielle drivere fra ATI uten hell.
    Jeg er en erfaren PC-bygger, og kan forsikre dere om at jeg har lett etter løsningen både i driveroppsettet, og på nettet uten hell.

Spørsmålet mitt er derfor: støtter ikke M2A-VM HDMI (ATI Radeon X1250) oppløsning på 1360x768?
    Om den gjør det, hvordan får jeg satt denne oppløsningen?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerstrip funker nok ikke så bra i Vista, ihvertfall ikke når jeg prøvde sist.

Første som slår meg er kanskje å prøve de sertifiserte driverene som fulgte med på Vista (hvis det finnes whql til x1250?) hvis ikke du har gjort det alt

*edit*

Ser nå at du har gjort det alt ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører et veldig likt oppsett som deg, hovedkort med AMD 690G, og Samsung LE32M61B. Forstår ikke helt om du bruker HDMI eller VGA? HDMI funker svært dårlig hos meg, både bilde og lyd blir helt grusomt, samt gal oppløsning (max 1280x720), og bildet passer heller ikke på skjermen (blir enten for stort eller for lite avh. av oppløsningen jeg velger). Har forstått at det er en del trøbbel med HDMI på Samsung-tv'er pga. at de bruker en gammel HDMI-standard eller noe slikt, så jeg har gitt opp dette og bruker VGA. Er ikke fornøyd med bildekvaliteten på VGA heller (flimring/striper i bildet), men jeg har i hvert fall 1-1 pixelmapping. Så jeg kan bekrefte at 1360x768 støttes via VGA med Radeon X1250. Kan heller ikke huske at jeg har gjort noe spesielt for å få dette til å virke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Har prøvd Powerstrip, men knappen for å sette custom resolution er grå...

Kan heller ikke sette custom res i skjermdriveren...

Jeg bruker VGA, dette har gitt meg glimrende bilde med 1:1 pixelmapping og uten forstyrrelser med tidligere kort.Det er bare dette kortet som har gitt meg problemer.
    Nå har jeg oppdatert BIOS, og av en eller annen merkelig grunn får jeg nå satt 1366x768. Merk at jeg skriver 1366...
    Dette er 6 piksler for mye i bredden, og gir et dårlig bilde.
    Hele greia er veldig merkelig, og nå har jeg gitt opp.
    Kortet går i retur, og jeg har bestilt dette:
    ASrock ALIVENF7G-HDREADY
    Det har GeForce 7050 integrert, og jeg satser på at det fungerer bedre.
    Er et bedre kort også innbiller jeg meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •