Mellomløsning for HTPC HD-DVD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tipper det er en europeisk plate ettersom den er kjøpt hos Freerecordshop i Oslo. Pc`en sender i 60hz, men om jeg bruker reClock og justerer ned mot 50hz så får jeg no input. Kommer aldri så lavt som 50hz før tv`en gir opp. Signalet går via DVI. Mulig det aksepteres via VGA?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Tipper det er en europeisk plate ettersom den er kjøpt hos Freerecordshop i Oslo. Pc`en sender i 60hz, men om jeg bruker reClock og justerer ned mot 50hz så får jeg no input. Kommer aldri så lavt som 50hz før tv`en gir opp. Signalet går via DVI. Mulig det aksepteres via VGA?
    1. Hvis du spiller av en film som er filmet i 24fps, hastighetsøkt til 25fps, telecined/interlacet til 50i, IVTC (eller deinterlace) til 25p igjen, frame-doblet til 50p og så frameratekonvertert til 60p så er det å forvente at bildet hakker.

2. En HD-ready skjerm skal håndtere 50Hz og 60Hz inputs (men ikke nødvendigvis vise dem på en ideell måte)-

3. VGA kan såvidt jeg vet ikke håndtere mindre enn 57Hz eller så.

4. Har du prøvd powerstrip, evt å spørre på forumet: EnTech Taiwan :: Index Dette er det beste verktøyet for å finne timinger.

5. Siden QPvision er norsk (Tønsberg?) så kunne du jo kanskje sende dem en mail og høre?

-k

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hw.no: Reghardware.co.uk

Lite-On is to knock 15 per cent off the price of its internal Blu-ray Disc writer, the LH-2B1S, in a bid to boost the popularity of the next-gen optical disc format in Europe.
    Right now, the drive retails in Europe for around €649 ($895/£437), Lite-On said. But it expects that to fall €100 to €539 ($757/£370), "in the near future".
    så... det går i alle fall riktige veien, selv om drevet fortsatt koster 4k...

LG sitt alt

DrE

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    2. En HD-ready skjerm skal håndtere 50Hz og 60Hz inputs (men ikke nødvendigvis vise dem på en ideell måte)
    (...)
    -k
    Dette har jeg og lest, men hva betyr det egentlig? Skal ikke TV-en da ta imot 50Hz over DVI og HDMI?

EDIT:

Fra HD ready - Wikipedia, the free encyclopedia
    HD capable inputs accept the following HD video formats:

* 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive scan (“720p”), and
    * 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)

Skal da en "Full-HD" kunne gjøre dette med 1080p?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Dette har jeg og lest, men hva betyr det egentlig? Skal ikke TV-en da ta imot 50Hz over DVI og HDMI?

EDIT:

Fra HD ready - Wikipedia, the free encyclopedia
    HD capable inputs accept the following HD video formats:

* 1280x720 @ 50 and 60Hz progressive scan (“720p”), and
    * 1920x1080 @ 50 and 60Hz interlaced (“1080i”)

Skal da en "Full-HD" kunne gjøre dette med 1080p?
    Å fysisk kunne ta imot et signal er ikke det samme som fysisk å endre panelets oppførsel.

F.eks skal alle HD-ready skjermer kunne ta imot 720p og 1080i, men ingen forventer at ingeniørene skal strekke pixlene fysisk, i stedet godtar man at de skalerer signalet slik at det fyller skjermen.

På samme måte er det (slik jeg leser teksten) tillatt å la panelet kjøre på en konstant oppfriskingsrate (forhåpentligvis 50fps i europa), og så ratekonvertere 60Hz ved å droppe frames i ny og ne...

HD-ready har veldig mye med kompabilitet å gjøre : brukeren skal slippe å kjøpe enheter som ikke lar seg koble opp med hverandre. Det har derimot veldig lite med kvalitet å gjøre, det eneste kravet er vel at skjermen skal ha minimum 720 fysiske linjer...

-k

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de "ikke nødvendigvis må vises på optimal måte" kan ha med intern opp/nedskalering i skjermen. Dette kan tilføre artifakter eller dårlig kvalitet på et eller annet vis.

Sikkert det han tenker på. De ferreste skjermer har oppløsning i 1280x720 pixler (native), men gjerne 1024x768, 1366x768, 1280x1024 osv osv og må dermed skalere internt i skjermen.

DrE

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •