Lyses nye dekoder og MCE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Lyses nye dekoder og MCE

Hei.
    Beklager om dette temaet er tatt opp et annet sted, men jeg har ikke sett noe om det, så jeg tar sjansen.
    Jeg fikk en ny dekoder fra Lyse for en ukes tid siden, og har kost meg med HD-sendinger. (Discovery HD så langt, resten var en smule tåpelig)

Men... Så er problemet, utgangene fra den nye boksen er HDMI, komponent, og to Scart.
    Når jeg velger 720p i lista over output, så havner Scart på "video".
    Hvis jeg vil ha RBG over Scart er det 576p på HDMI'en...

Siden jeg da har smelt inn en liten overgang i en Scart-utgang hadde jeg håpt på å få et levelig bilde til MCE-boksen ut derfra når jeg velger video, men bildesignalet er i sort-hvitt, og useelig pga skjelving. (Har prøvd meg med både Scart->kompositt og Scart->s-vhs)

Er det jeg som bør investere i en bedre konverterings-gadget av noe slag (Og i såfall, hva slags?), eller er dette et problem jeg må leve med, slik at jeg må ha en dekoderboks koblet direkte mot tv, og en separat en for MCE-bruk?

TV-kort med HDMI-inngang hadde løst problemet, men det har jeg ikke klart å finne noe sted. Alternativt med komponent-innganger, men der er det vel bare videoredigeringskort som ikke støttes spesielt bra av MCE som er på markedet.

Svar mottas med stor glede, da min fru ikke setter mer enn passelig pris på alle boksene i "finstua"...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste hadde vært å fått kanalene inn i HTPC via TP-kabel (nettverkskabel), men pga krypteringen funker det bare for noen få kanaler (HD-kanalene er visstnok ikke krypterte foreløpig).

Ellers finnes det HDMI-capture card http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/
    ... men tilgjengeligheten og hvordan det funker er uvisst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Det beste hadde vært å fått kanalene inn i HTPC via TP-kabel (nettverkskabel), men pga krypteringen funker det bare for noen få kanaler (HD-kanalene er visstnok ikke krypterte foreløpig).

Ellers finnes det HDMI-capture card Blackmagic Design: Intensity
    ... men tilgjengeligheten og hvordan det funker er uvisst.

Joda, jeg har kjørt inn tvsignaler via nettverket helt til Lyse satte ned foten.
    Som jeg skriver i posten oppfor her så er det akkurat slike kort som det er litt lite poeng i, siden de ikke støttes av MCE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Hei.
    Jeg vil få samme problem som du har.På den gamle dekoderen fra Lyse kan jeg velge s-vhs på scart utgangen (holde meny-knappen inne på fjernkontrollen når jeg setter inn strømkabelen.) og bruke scart -->s-vhs plugg.Er det mulig på den nye også og vis det går hva blir hdmi oppløsningen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hva slags software brukes til å dekode signalene da? De ikke krypterte signalene mener jeg..

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt VLC eller DirectShow-baserte applikasjone (WMP, MediaPortal) vha Elecard streaming-codec (elns )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •