Hovedkort, lyd og bilde med HDMI? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av crimz
    Selv om jeg liker gjenbruk av hardware er jeg motstander av å oppgradere gammel hardware med hardware som er på vei ut fra markedet.

Ut fra det tror jeg at ett socket 775 eller AM2 vil være det du kanskje kommer til å ha lengst nytte av..

Men det du har snakket om, hdmi->receiver->tv....

Har nå fått til min løsning, og fjernet behovet for 1 lydkort i pcen min...

Oppdaget at jeg hadde en 4 pins spdif connector på hovedkortet mitt, koblet til den medfølgende kabelen som fulgte med skjermkortet. plutselig var det lyd i tv og receiver samtidig. Er usikker på om det er en standard for spdif connector på hovedkortet, men jeg vet at asus har enkelte modeller.

Problemet med den løsningen er at all lyd uansett format går til forsterker og tv. I begynnelsen var det ett problem med vanlig stereo lyd i filmer, det ble bare støy, men ffdshow har muligheter til flere forskjellige settings som blir loadet ved forskjellige kriterier. Jeg har 2 settings, en for stereo og en for surround. Nå funker stereo og surround på en forventet måte. Surround lyd vil uansett bare lage støy på tv, men da er tv muted.

edit: såmangeskrivefeil...

Ok, trur eg skal ha meg eit mATX hovedkort for da kan eg kjøpe dette kabinettet: Komplett.no - Antec Fusion HTPC, micro ATX, aluminium front, 430W strømforsyning

Men kan min gamle socket 754 bli brukt på andre socket? Slik at eg slepper å kjøpe ny cpu.

Finnes det noen tester av radeon hd skjermkortene ? Når kommer dem på markede?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for artikkelen, var veldig oppklarende.. Håper å se noen slike tester med radeon hd 2600\2400!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •