Trenger "godkjenning" av entusiaster til HTPC-oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er så og si IDENTISK oppsett som jeg har på min HTPC. Samme TV også, du så kanskje posten min her på forumet? 8)

Jeg byttet også ut de 2 viftene i kabinnetet og satt inn 3 nexus vifter som var helt stille. (Det er feste for en tredje vifte under HDen).
    Når det gjelder skjemkortet mitt, et Gainward 8600GTS 256MB, tok jeg av dekselet og kjøleviften og satt på en nexus 90mm vifte. Festet den kun med en skrue, men den stod som støpt 8). Nå er maskinen så og si helt stille, det eneste man hører er litt lyder fra HDen av og til.

Dette oppsettet anbefales, kjører alt av HD filmer jeg har testet. (Bitrate opp mot 40Mbps). Når det gjelder spill så går de fleste spill greit nok, men hvis man skal spille masse nye spill på høye oppløsninger anbefaler jeg å gå for 8800Gts. (Vil tro 8800GTs støyer endel)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok utgangspunkt i ditt oppsett, ja. Veldig fornøyd med det

Visste ikke om den tredje plassen for vifte, så takk for tipset. Er ikke noe hardcore-gamer på PC, så foreløpig går det greit. Vurderer å slenge i 2 gb RAM til, og kanskje et til 8600 i SLI. Noen som har en formening om hvilken ytelsesforskjell dette vil gi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Trodde det var min post du svarte på noskillz :-). Trykket bare på mailen og så meldingen.

Ja, har nok sett på posten din også (og crimz). Har surfet litt rundt på ulike forum siste ukene for å danne meg et bilde av komponenter.

Ser ut til at jeg kan bestille noen vifter samtidig da tenker jeg. Er det stor forskjell?

Blir ikke noe spill på denne maskinen...ihvertfall ikke før barna begynner med det...men da er den nok klar for oppgradering uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mine SilenX-vifter var forskjellen som en støvsuger og et erotisk blås i øret.

Absolutt å anbefale!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WonderStivi
    Vurderer å slenge i 2 gb RAM til, og kanskje et til 8600 i SLI. Noen som har en formening om hvilken ytelsesforskjell dette vil gi?
    Et nytt 8600 i SLi vil nok gi en god del mer spillytelse. Å sette i 2 GB ekstra ram tror jeg ikke du merker på ytelsen i det heletatt. (Snakker av egen erfaring, er ikke noe "ekspert" på området8) )

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok et 8600 i for tidlig bursdagsgave til meg selv, ja :twisted:

Har lest litt om 2gb vs. 4gb RAM, og det var en del som mente at 3+ har ingen effekt i Vista.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for en Seasonic psu istedet for MIST.

Har MIST 600w, og den er allergisk mot varme.
    Med en gang du bruker noe cpu eller noe sånnt som gjør at effekten øker, (ikke nødvendigvis varmere) skrus vifta på fullt, og det bråååker!

Seasonic sin S12 er meget bra, er en av de to beste psuene de har testet hos silentpcreview.com

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig fornøyd med min Sharkoon Silentstorm 500W PSU. Har kjøpt to 9dB vifter som jeg satte i kabinettet, og kan ikke påstå at strømforsyningen bråker noe særlig mer enn dem. Så langt har den vært pålitelig, også.

Fant ikke noen anmeldelser av denne strømforsyningen i forkant av kjøpet (med unntak av noen tyske og nederlandske, for det dem er verdt), men er absolutt fornøyd med den avgjørelsen den dag i dag.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corsair PSU anbefales også, disse er produsert av Seasonic, har en 520W i min stillegående desktopmaskin nå og den høres ikke overhodet...

Edit: noen bilder av min workstation... denne blir muligens HTPC snart (gjemmes bak tvbenken med trådløst keyboard osv)

Ser kanskje massivt ut med mange vifter men de er styrt av speedfan, og går normalt på rundt 40% (500-600rpm).. da er det i praksis ikke mulig å høre at maskina står på, eneste jeg hører er bittelittt HD-aktivitet om jeg er under 1 meter fra maskinen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •