HJELP Signaltap i media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP Signaltap i media Center

Jeg har det siste halvåret bruke Microsoft media Center på stua, med godt resultat, men har slitt med en feilmelding av å till. Denne har kommet bare oftere og oftere i det siste. Feilmeldingen er som følger:

SIGNALTAP

Media center stanset datamottak på grunn av lav datahastighet
    i tv-signalet. Dette kan være en midlertidlig hendelse. Kontroller at tv-signalkabel er riktig tilkoblet, start datamaskinen på nytt, og prøv deretter å stille inn en kanal,
    hvis problemet vedvarer.

Er det noen som har noen godt råd ang. dette. Eventuellt opplevd dette selv.
    Jeg har ikke noe problemer hvis jeg ser på tv utenom mediasenteret,og heller ikke noe dårlig bilde.

Håper noen kan komme med noen gode forslag, hilsen
    Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt dette problemet tidligere, og det er velkjent. HUsker ikke om det var noen enkel fix på det. Jeg reinstallerte hele MCE. Søk litt på nettet så dukker det nok opp noen forslag. Jeg mener det bestemt er relatert til MCE og ikke TV-kort e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne lenken har vært død en stund, men fint om noen har noen tips.

Jeg har siden april brukt Vista /WMC med Get analaog kabel. Veldig sjeldent har det vært problemer, men for 3-4 uker siden begynte programmerte opptak å feile pga. signal-tap. De siste 2 ukene har jeg ikke signal i det hele tatt. Har sjekket alle tilkoplinger og kjørt TV-signal veiviseren i WMC flere ganger. Programguide og installering fungerer problemfritt. Har prøvd å bytte coax. Har bra signal både analogt og via digitaltuner (Get box) på TV, men får ikke opp bilde i PC pga lav datahastighet på signalet. Grrrr! :evil:
    Har også prøvd å tilbake stille PC til opprettingspunkt før problemet kom, i tilfelle WindowUpdate har kludret til noe, men fortsatt samme problem...

Har søkt en del på nettet men ingen fornuftige svar.

Vurderer nå å kaste ut PC i kjelleren og gå for GET PVR box når den nye (forhåpentligvis) kommer 1kv08

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av REDLIZZ
    Denne lenken har vært død en stund, men fint om noen har noen tips.

Jeg har siden april brukt Vista /WMC med Get analaog kabel. Veldig sjeldent har det vært problemer, men for 3-4 uker siden begynte programmerte opptak å feile pga. signal-tap. De siste 2 ukene har jeg ikke signal i det hele tatt. Har sjekket alle tilkoplinger og kjørt TV-signal veiviseren i WMC flere ganger. Programguide og installering fungerer problemfritt. Har prøvd å bytte coax. Har bra signal både analogt og via digitaltuner (Get box) på TV, men får ikke opp bilde i PC pga lav datahastighet på signalet. Grrrr! :evil:
    Har også prøvd å tilbake stille PC til opprettingspunkt før problemet kom, i tilfelle WindowUpdate har kludret til noe, men fortsatt samme problem...

Har søkt en del på nettet men ingen fornuftige svar.

Vurderer nå å kaste ut PC i kjelleren og gå for GET PVR box når den nye (forhåpentligvis) kommer 1kv08
    Hei

Problemet er sannsynligvis at Get har endret sendefrekvenser og har ikke gitt oss beskjed. (Skal ha møte med dem i morgen bla.a om dette)

Kan du prøve følgende: Bruke postnr. 0216. Velg Anaolg unnmapped, og se om du da får bilde på kanaler.

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk own for tipset, men det hjalp dessverre ikke... Jeg bor i Spydeberg og prøvde først som du sa å søke med 0216 unmapped. Fant da 20 tjenester (bl. a NRK, TV og en del "ukjent" oppgitt med frekvensnr-mHz), men fikk ikke bilde. Programguide/info for NRK osv. OK, men fortsatt feilmelding om lav datahastighet. Prøvde derfor å velge 1820 og unmapped. Da fant jeg ingen tjenester...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd den reset filen som Own har lagt ut i en annen tråd? Søk på Canal digital og media center. Jeg hadde ikke akkurat samme problemet, men om tuneren ikke funker som den skal så kan det i det minste være en ide å prøve?

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan dessverre ikke bruke MCEReset i Vista, der har den ingen funksjon.

Anbefaler at du deinstaller/uninstall driverne for tv-kortet. (Hvis du har et Hauppauge kort kjørt HCWClear) Hent så de nyeste driverne og installèr.

Er du sikker på at det ikke er endret noe i skjerminstillinger el.l slik at maskinen er satt til å spille i overlay el.l.? Evt. deinstaller og installèr skjermdriverne på nytt (hent siste)

MVH
    OW

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Prøvd den reset filen som Own har lagt ut i en annen tråd? Søk på Canal digital og media center. Jeg hadde ikke akkurat samme problemet, men om tuneren ikke funker som den skal så kan det i det minste være en ide å prøve?
    Fant den, men den er bare til XP. Jeg kjører Vista...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av own
    Du kan dessverre ikke bruke MCEReset i Vista, der har den ingen funksjon.

Anbefaler at du deinstaller/uninstall driverne for tv-kortet. (Hvis du har et Hauppauge kort kjørt HCWClear) Hent så de nyeste driverne og installèr.

Er du sikker på at det ikke er endret noe i skjerminstillinger el.l slik at maskinen er satt til å spille i overlay el.l.? Evt. deinstaller og installèr skjermdriverne på nytt (hent siste)

MVH
    OW
    Har prøvd alt ovenfor uten hell. Heller mer og mer over på at det må ha noe med GET å gjøre ? Tror problemet dukket opp samtidig som NRK3 begynte å sende og at de ba om nytt kanalsøk en stund etterpå...?

Det er ikke installert noe på PC utover operativsystemet Vista Home Premium og eneste som er installert etter at maskinen ble kjøpt er oppdatert lyd og skjermdrivere, men problemet kom lenge etter det. Har som tidligere nevnt også forsøkt å tilbakestille Updates og drivere til langt bak i tid uten at det endret noe. Merkelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har formatert PC og lagt inn Vista på nytt. Det hjalp ikke. Må være noe med GET...?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Get, og de sier det er Microsoft som må oppdatere frekvensene for mitt område i WMC. Hvor henvender man seg til Microsoft for å be om slike ting da ???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •