Er nVidia 8800 GTS for langt for et Silverstone SST-LC20 kabinett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Er nVidia 8800 GTS for langt for et Silverstone SST-LC20 kabinett?

Ehm, som tittel sier...

Jeg la bare merke til at dette skjermkortet var fryktelig langt!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frem med målestokken....

Mitt POV 8800GTS er 23cm langt, men siden powerpluggen sitter på kortsiden må man regne med 25,5-26cm. Det går altså ikke utenfor hovedkortet.

Silvestone kabinettet kjenner jeg ikke til desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lenge det ikke går utenfor et standard ATX hovedkort er det jo ingen fare... Takker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk ellers at 8800GTS ikke er like egnet til HD DVD- og Blu-ray-avspilling som f.eks.8600GTS. MEd mindre det ikke er 3D-ytelsen du er ute etter, kan et svakere kort altså være betraktelig bedre til videoavspillingsakselerasjon. (kan gjerne være snakk om over 1/3 av prosessorbelastningen ved avspilling av h264)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 3D-ytelsen som gjelder her ja...

Det er vel ikke så ille om prosessoren får bryna seg litt ved avspilling av HD-materiale. Film vil vel ikke hakke av den grunn?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt 8800GTS sliter ikke i det hele tatt på de HD filmene jeg har prøvd i Videolan Player (.ts 1080P pluss muligens 1 annet format), men jeg vet 8600 kortet har en god del bedre tall på dette punktet. Nå bruker jeg 8800GTS på min stasjonære, men bytter jeg på HTPC blir det nok et 8600. De er også ganske fornuftig priset.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 8600 GTS for bruk i HTPC ellers? Lavt støynivå, osv?
    Har ikke kjennskap til å så mange av de nye skjermkortene, og jeg prøver å finne ut hva jeg burde kjøpe til min budsjett-HTPC som jeg tenker på bygge.

Hva er forskjell på 8600 GT og GTS? Er det noen spesielle produsenter som er bedre enn andre? Hva med Foxconn?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man finner 8600GTS-kort med passiv kjøling, og stort sett har de fleste 8600GTS-kortene HDCP-støtte (mange 8500GT og 8600GT-kort mangler HDCP).

Forskjellen mellom 8600GT og 8600GTS blir i all hovedsak knyttet til 3D-ytelse. Og som sagt, mange 8600GT-kort støtter ikke HDCP.

Produsenter bedre enn andre... Vel, det er de som har modeller som er klokket litt høyere. I HTPC-sammenheng blir gjerne også et passivt kort det mest aktuelle, og her kan det såklart være forskjeller i hvor effektive kjølerne er, men skulle vel tildels overraske meg om noen leverte med underdimensjonert kjøler. Har et passivt 8600GTS fra MSI liggende, men har ikke fått testet det ennå. Ellers testet 3-4 forskjellige 8600GTS, og det har ikke vært spesielle forskjeller. Bemerket "støy" fra "choke coils" (litt usikker på norsk ord for dette. Drotsel?) på et kort fra Asus, men tror nok det var mer et problem knyttet til det ene eksemplaret. Også en del 8800-kort som har litt støy fra disse komponentene, som faktisk kan være mer støyende enn viften.

Ellers testet et vifteløst 8600GT fra Gigabyte - greit kort, men ikke HDCP-støtte. Ellers bruker 8600GTS en god del mindre strøm enn f.eks. 8800GTS, og da blir det mindre varme i kabinettet. Virker ikke som kortene utvikler så alt for mye varme av videodekoding heller, så i stedet for en cpu som står med høy load mens en film avspilles er det termiske fordeler også.

Skal ellers sies at det ikke ser ut som Nvidias drivere er helt gode under Windows XP når det gjelder å ta i bruk den nye Purevideo-teknologien - prosessorbelastningen er langt lavere under Vista....

Radeon HD 2400- og 2600-serien blir også høyst aktuell for HDCP-bruk. Burde ikke ta så lang tid nå før kortene er tilgjengelig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •