Kun stereo over spdif/optisk etter Powerdvd - hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kun stereo over spdif/optisk etter Powerdvd - hjelp!

Installerte Powerdvd 7.3 for å prøve å spille av blueray, men fikk ikke 5.1 lyd ut. Derfor avinstallerte jeg. Problemet er bare at jeg ikke får annet enn stereo ut over spdif passthrough når jeg prøver å spille dvd med Theatertek. Dette har fungert 100% i lang tid så det virker som det er installasjonen av Powerdvd som har rotet til. Jeg har reinstallert AC3, ffdshow, avinstallert ffdshow, reinstallert lydkortdriver og eksperimentert i det vide og brede med innstillinger.

Receiveren oppdager hvilket lydformat den får tilført over optisk kabel automatisk og stiller seg inn ut fra det. Når jeg velger dolby 5.1 på en film slår den inn på dolby i 1-2 sekunder, og switcher deretter over til stereo dvd. Jævlig surt siden jeg har en kompis på besøk som skal imponeres med ny lyd...

Receiveren er en Denon AVR-2105.

Evig takknemlighet loves den som bidrar til at dette løses.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem med hd-audio, men problemet ligger i asus hovedkortet. driveren er for dårlig, har nå kontaktet micrsoft for å få dere hd audio driver, som skal fungere på powerdvd 7.3

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne begynner vel å bli litt gammel, men siden jeg løste dette rimelig fort bør jeg vel legge ut hva jeg gjorde. Jeg vred litt på kildevelgeren på fronten på receiveren, og etterpå detekterte den riktig format over optisk som den hadde gjort tidligere. Merkelig sak siden ingenting har vært rørt på receiveren når problemet oppstod.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •