valg av kabeltv kort for pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av kabeltv kort for pc

har parabol som jeg etter sigende mulig vil bruke DB7025 for å ta opp med. Da gjenstår kabeltv, og her tenkte jeg å bruke min stasjonære og/evt bærbare.

HVordan er lyd og bildekvalitet på slike opptak?
    Noen anbefalinger vedr hvilke type kort en bør kjøpe?
    Hva med den nye Happhauge kortet som tar kabel, parabol osv - husker ikke i farften hva det hette, men.....

takker for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hauppauge! WinTV-PVR-150 og 500 har vanvittig bra bildekvalitet.
    Ser og hører ikke forskjell på opptak tatt fra kabel tv og live over tv-kortet og med tv-tuneren.

Brukes mot 32" LCD og 92" PJ

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hauppauge kortene er som regel de kortene som tar best i test når det kommer til TV kort for PCer. Eneste som trekker de ned er at de ofte er litt dyrere enn de fleste andre kort. Så det kommer litt an på hva du er ute etter, og hvor mye du vil betale for det

Ser også at de fleste kortene som kommer ut nå er mpeg2. Heldigvis så er dette en software codec så når vi får det digitale bakkenettet i Norge så er det bare en software oppgradering som skal til og så kan du ta imot digitale signaler via vanlig antenne også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Hauppauge kortene er som regel de kortene som tar best i test når det kommer til TV kort for PCer. Eneste som trekker de ned er at de ofte er litt dyrere enn de fleste andre kort. Så det kommer litt an på hva du er ute etter, og hvor mye du vil betale for det

Ser også at de fleste kortene som kommer ut nå er mpeg2. Heldigvis så er dette en software codec så når vi får det digitale bakkenettet i Norge så er det bare en software oppgradering som skal til og så kan du ta imot digitale signaler via vanlig antenne også.
    ute etter bra kvalitet, epg gjerne, de å kunne se på en kanal mens jeg tar opp fra en annen, programmere opptak med tid og dato....basic stuff mao.
    men problemet er bare at vi får IPTV neste år, og da vil jo dette ikke funke. så spørsmålet er om det er verdt og vits å kaste vekk rundt 1500 kr for bruk i 1 år....

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pierce
    ute etter bra kvalitet, epg gjerne, de å kunne se på en kanal mens jeg tar opp fra en annen, programmere opptak med tid og dato....basic stuff mao.
    men problemet er bare at vi får IPTV neste år, og da vil jo dette ikke funke. så spørsmålet er om det er verdt og vits å kaste vekk rundt 1500 kr for bruk i 1 år....
    Jeg vet ikke hvordan det kommer til og bli med IPTV, men hvis du er veldig interessert i og få tak i det til neste år, og du har muligheten for dette, så er det vel ikke noe grunn til og investere i det dyreste kortet på markedet.

Sjekke inne på Kelkoo.no (Se under Data), og finn det riktige kortet for din pris gruppe og med det riktige specs

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •