Scaleo E & Get dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scaleo E & Get dekoder

Jeg har en ny Scaleo E HTPC som jeg forsøker å koble sammen med Get digital standarddekoder (ikke PVR).
    PC'n har: 2 stk Scart, vanlig antenneinngang, og en liknende S-video (men 9-pins). Get dekoderen har to stk scart.

Jeg har prøvd de fleste tilkoblingsmuligheter, og eneste måten å få tv-bildet inn på har vært å koble fra Scart på dekoder vha omformer til Compositt, og ny omformer på 9-pins kontakten. Bildet er ikke perfekt, men ok. Dersom jeg tar scart til scart er bildet sort / hvitt.

Men; Pga denne dekoderen får jeg ikke benyttet WMC fullt ut. Kanalene ligger i dekoderen, og må skiftes der.

Neon som har HTPC og GET dekoder som har noen tips på hvordan dette kan settes på på smartest mulig måte?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For å bytte kanal på dekoderen bruker du en IR-blaster. Fikk du ikke dette i ferdigpakken din, anbegaler jeg deg å kjøpe en MCE-fjernkontroll (det følger da to IR-blaster med).

IR-blasterene festes til dekoderen (der du peker fjernkontrollen) og sender signaler (som du må lære den i MCE) til dekoderen.

Mangel på farger skyldes vel at du ikke kan motta RGB (det som oftest sendes i ut av dekoderen, og har best kvalitet) og dermed må sende enten med s-video (som ikke alle dekodere støtter) eller kompositt (som støttes av de fleste, men er definitivt dårligst); sender du ut s-video signaler må du være sikker på at TV-kortet kan motta dette, og at det er innstillt på å motta s-video signaler (og ikke kompositt).

(Bedre) forklaring: S-Video - Wikipedia

Mer infor om emnet: Lyd og Bilde : Hvilken bildekabel passer for deg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •