Min erfaring med Mediaportal og FloppyDTV-C - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    joffe11: Ja det er ingen problemer med HD kanalene, så lenge du enten har god nok CPU til å dekode kanalene. Enten det, eller et grafikkort som støtter H264 dekoding i GPU.

Og en annen ting, det er nærmest umulig å få Canal Digital til å gi deg tilgang til kanalene, siden FloppyDTV ikke er en godkjent dekoder hos dem. Du må evt. kjøpe HD-dekoderen deres bare for å få kanalene inn på smartkortet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo litt av hensikten borte hvis man uansett må kjøpe HD-dekoderen. Kan være at HD dekoderen med HDMI gir like godt/ bedre bildet enn HTPC med FloppyDTV. Hva synes dere gir best bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Da er jo litt av hensikten borte hvis man uansett må kjøpe HD-dekoderen. Kan være at HD dekoderen med HDMI gir like godt/ bedre bildet enn HTPC med FloppyDTV. Hva synes dere gir best bildet?
    Jeg har ingen HTPC så jeg kan ikke sammenligne, men jeg er over hodet ikke fornøyd med HD-dekoderen til Canal Digital!

Muligens det største problemet er at den ikke klarer å posisjonere/skalere video riktig over HDMI. Derfor får jeg svarte linjer i hist og pist både på venstre og høyre side eller kanskje bare oppe uten nede, eller nede uten oppe... Bildet blir ikke alltid, eller - nesten aldri, skikkelig posisjonert/skalert. Ved gode sendinger i god kvalitet på f. eks. NRK eller TV2 fungerer dog stort sett det meste ganske godt. I tillegg går det ikke an å gjøre slik at dekoderen automatisk tilpasser 4:3 sendinger til 16:9 - for hver sending må du manuelt trykke på en knapp på fjernkontrollen for å strekke den ut til fullskjerm.

I tillegg mister av en eller annen grunn Canal+ film-kanalene lyden av og til - bare for et halvt sekund. Av og til skjer dette ofte og da er det ekstremt irriterende.

Så en film på Canal+ Film HD her om dagen, og både bilde og lyd hakket omtrent hvert femte sekund!

Er virkelig ikke fornøyd med Canal Digital her (hardwaremessig), og vurderer å skaffe en HTPC og det var slik jeg kom over FloppyDTV. Det er derfor en ting jeg lurer på - FloppyDTV har vel ikke to tunere, har den? Er det mulig å ta inn to sendinger (opptak + liveTV eller 2x opptak) på en eller annen måte (eventuelt med to kort) uten å måtte ha mer enn en CAM/SmartCard?

Siden kortet ikke har hardware encoding, blir vel to opptak for mye for de fleste PC-er? (Spesielt hvis en eller begge er i HD?)

Takk,
    Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iam69
    Er ikke enig. Jeg har Media center pc med Fire/floppy DTV /C og C-1201 CX på hver sin kanal så jeg kan enkelt hoppe mellom kanalene. Fire/floppy DTV /C er merkbart dårligere enn C-1201 CX. Jeg vet ikke hvordan Fire/floppy DTV /C funker men det ser ut som den re-coder bildet... som om du lager en ny mpeg fra en mpeg. Den nye mpeg blir jo da selvfølgelig dårligere.
    Shit in, more shit out
    Fant ut at jeg må oppdatere smartkortet mitt regelmessig, og måtte sette inn min C-1201 CX.

Kvaliteten var C64 i forhold til min HTPC..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, tenkte jeg skulle dele min svært begrensede erfaring med FloppyDTV-C, Mediaportal og Canal Digital. Jeg fikk digital-TV fra Canal Digital like før nyttår, med en Sagem HD dekoder boks. Først hadde jeg store problemer selv med denne boksen, bildet hakket av og til, og HD-kanaler var stort sett stillbilder. Oppdaget da at min trådløse ruter som sto like ved boksen forstyrret signalet, så når jeg flyttet på den så ble bildet bra. HD-kanaler har noen små hakk av og til.

Jeg bestilte en FloppyDTV-C boks med CA modul til Canal Digital kortet. Først prøvde jeg på en laptop (IBM T60p) siden jeg ikke hadde firewire utgang på den stasjonære PC'en, og det gikk heller dårlig. Vanlige kanaler gikk forsåvidt greit, men ikke HD kanaler. Kjøpte et firewire kort og prøvde den stasjonære PC'n, men heller ikke en Athlon 64 X2 4000+ med ATI Radeon x850 Pro greide å dra unna HD kanaler. Brukte CoreAVC h.264 codecen men full CPU bruk og jevn hakking. Det merkelige er at andre filmer i h.264 720p format spilles helt greit med 40-50% CPU bruk.

Skal prøve med et ATI Radeon 2600 kort nå, og se om dette duger til en HTPC.

En annen merkelig ting var at kanaler som Blue Hustler og Adult Channel ikke gir bilde via Mediaportal, men fungerer fint med CD boksen. Innebygd sensur?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på oppdateringer fra de som bruker denne løsningen. Har fra før av media PC som tar opp fra analoge sendinger, så er blitt avhengig av å ha tilgang til opptak på flere maskiner...

Er det slik å forstå at alle dere som bruker denne løsninger har bestilt en dekoder fra CD først, for å få kort?

Hva slags CAM bruker dere, og hvor har dere kjøpt CAM og PC kort?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •