Noob trenger hjelp med: HDfiler x264, hvilken codec er best for meg,+++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Noob trenger hjelp med: HDfiler x264, hvilken codec er best for meg,+++

Jeg ønsker å spille av HD filmer 720p og 1080p + med best mulig bilde som pcen og tven takler.

Hei jeg er ganske noob på dette feltet så det hadde vært konge med litt hjelp!
    Har prøvd lese gjennom mange av trådene her på forumet, har blitt litt klokere, men ganske for virret og har ikke fått til det de foreslår.

Bruker nå: Vista32 og Media Center.

Plasma Tv: Samsung PS-42Q7H
    PS-42Q7H|Plasma-TV - TV - Samsung Norge

PC: AMD Athlon 64 3700+ 2.2 Ghz l Asus A8N-SLI Premium l Club3D Radeon X1900XTX l GeIL DDR400 Value Dual Channel 2 GB +++

PS Håper på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er min erfaring:

1. du trenger PowerDVD 6.5. de over fungerer ikke, de under fungerer ikke.

om det ikke skulle virke:

2. last ned Media Player 11. last ned KMPlayer, last ned Haali Media Splitter (MatroskaSplitter). start filmene i KMPlayer.

Dette er de to tingene jeg har brukt. noen filmer virket kun i PowerDVD, mens andre virket kun i KMPlayer. annbefaler egentlig sistnevnte, men siden det er litt mer arbeid med nedlasting og intrallering, så setter jeg den sist.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere filformater i HD, så avhengig av hvilke filer du skal spille av, er det forskjellige løsninger og codecer du må forholde deg til. Er det vanlige .ts filer uten h264 koding, kan du bruke programmer som PowerDVD, TheaterTek, Zoom Player og Media Player Classic (MPC). Du må ha innstallert lyd codec og video codec, dette bør du lese litt generelt om for å finne ut hva som blir best.

Litt mer komplisert blir det dersom .ts fila har h264 koding. Da kan du bruke f.eks. Nero v. 7 (Showtime). Du kan også bruke ZP eller MPC, men da må ha f.eks. CoreAVC innstallert. Les litt mer rundt h264 og CoreAVC, så skjønner du mer av dette. Blu-Ray og HD-DVD kan spilles av med PowerDVD v. 7.3 med godt resultat. Kan du spille av .ts vil andre formater som .wmv og vanlig DVD filer gå uten problemer.

Du bør uansett sette deg inn i codec'er for lyd og bilde. Da vil du lære mye verdifult om avspilling av film på PC og det vil hjelpe deg til å sy sammen den kombinasjonen du trenger i Vista evnt. Media Center.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du HDDVD/Blu Ray drev i maskinen, eller er det andre typer HD filer du snakker om ? Hvis det sistnevnte er tilfellet, kan du laste ned K-Lite codec pack, den funker på alt jeg har prøvd så langt ihvertfall. Under installasjonen vil jeg anbefale at du IKKE installerer Media Player Classic, slik at windows media player tar seg av avspillingen. Jeg likte classic på xp, men i Vista har jeg fått litt crash på den, men dette kan jo også være systemavhengig.

Tidligere måtte man ofte bruke AC3 filter e.l annen tredjepartsprogramvare for å få Dolby Digital/DTS ut via digitalutgang. Dette er ikke lengre nødvendig i Vista, og bør derfor heller ikke installeres. Gå inn på lydinnstillinger i kontollpanelet, og sett den digitale utgangen som "default device" (eller noe i den dur, sitter ikke ved hjemme-pc'en). Du må også gå inn på advanced på den digitale utgangen og huke av at den kan spille av de aktuelle formatene. Kjør testene for å være sikker.

Håper dette hjalp.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at i mitt innlegg at jeg kun har erfaring fra XP, Vista holder jeg meg langt unna foreløpig.

Newcomer jec sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, støtter opp under BB's råd. Jeg bruker også K-Lite codec pack, spiller H.264 utmerket i Vista Media Center.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •