Hjelp til valg av HTPC kabinett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av HTPC kabinett

Hei
    Skal bygge en HTPC og lurte på om hva slags kabinett jeg skal velge. Har sett litt på et par med LCD 7" touchskjerm. Feks

Zalman HD160XT HTPC
    MGE HT-1 HTPC
    Silverstone SST-LC18B

Det første jeg luere på om er det noen har testet noen av de kabinettene?
    Det andre er at hvordan man kan bruke den lille skjermen når hoved displeyet er på 2560x1600 og denne skjermen støtter bare 1024x768. Kan man clone de to med og ha samtidig forskjellige oppløsninger? Kan man clone også en TV som har 1024x768 oppløsning i tillegg? Mitt skjermkort er 1x8800GTS.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde droppet kabinett med skjerm. Det er såpass begrenset hva man kan bruke det til at jeg hadde heller lagt pengene i et godt og romslig kabinett som var støydempet.

Skjerm i kabinettet er en "gadget" som man fort blir lei av tror jeg. Dersom det er brukervennlighet du søker i skjermen, så ville jeg heller spandert på meg:

1. En logitech harmony med RF
    2. En pda med netremote/girder.
    3. En gyration mus og LinuxMCE (1&2)

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er sant det du sier, men jeg synes det ser veldig kult ut med en liten skjerm på kabinettet. Det jeg er ute etter er å vite om at det går an bruke det med mitt oppsett. Altså ha en skjerm med 2560x1600 oppløsning og en tv med oppløsning 1024x768. Nå må jeg sette kjermen på 1024x768 for å klone med tv-en og det gjør ikke noe siden skjermen ikke er i bruk, men med den 7" vil den være i bruk samtidig som skjermen. Håper at du forstår problemstillingen.

takk for tipsene. Logitech fjernkontrollen var veldig kult.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eksakt hvilket skjermkort har du?

En løsning kunne være å bruke et ekstra skjermkort til den lille skjermen. PCI kort får du for 269,-. Da kjører du dette som du vil, klonet eller helt individuelt fra 8800-kortet.

DrE

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Silvestone kabinettet med 7" skjerm. Jg er ikke sikker paa om den modellen du har sett paa er den gamle modellen. Med min saa stoetter den i alle fall opp til 1360 x768. En ting og huske paa er at dette er en VGA sjerm saa du kan glemme og klone blu-ray & HD-DVD.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med deg om at skjerm i kabinettet er stilig. Men det betyr at du må gå bort til PCen og sitte på huk foran hver gang du skal bruke den. Ville heller lagt pengene i en ekstern LCD skjerm som har der du sitter.

Kjøp deg f eks liten 7" som du kan felle ned i bordet eller noe lignende hvor du sitter. Det er tøft det

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    eksakt hvilket skjermkort har du?

En løsning kunne være å bruke et ekstra skjermkort til den lille skjermen. PCI kort får du for 269,-. Da kjører du dette som du vil, klonet eller helt individuelt fra 8800-kortet.

DrE
    Jeg har en 8800GTS. Jeg har faktisk et par gammel PCI skjermkort liggende. Har aldri prøvd denne løsningen. Blir ikke PCI skjermkortet flaskehals for systemet?
    Kan man ha 2 forskjellige PCIex skjermkort på et SLI hovedkort å ha samme mulighetene. Grunnen er at jeg bruker nesten alle PCI sporene.Det hadde vært fint om at man kan bruke andre PCIex-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •