Mine HTPC komponenter. Hva syntes dere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Mine HTPC komponenter. Hva syntes dere?

Forslag til HTPC.

Jeg har undersøkt litt her og der og kommet fram til denne listen. Har ikke tatt med optisk drev, da dette blir en vanlig dvdbrenner som jeg har liggende. Tenkte å få satt i HDDVD/BR drev når de blir litt billigere.
    Forventet støynivå fra denne boksen er rundt 25dB/1m. Noe som er godt nok for meg. Jeg er litt usikker på hva støy skjermkoret gir ut, men hardware.no testet det som "stillegående".
    Støynivået fra boksen kan trolig reduseres ved litt kalibrering, demping og utbytting av vifter/kjøleløsninger.

Når det gjelder lydkort og tvkort så er jeg litt usikker.

Lydkort. Trenger jeg det, eller vil lydkortet på hovedkortet være tilstrekkelig?
    TVkort. Her tar jeg imot anbefalinger, bør man vente litt? (digitalt bakkenett?)

Kabinett: Zalman HD 160 Sort

Hardware.no - Prisguide - Kabinett - Zalman HD160 HTPC
    kr 2500

CPU: Intel Core 2 Duo E6600
    Hardware.no - Prisguide - CPU/prosessor - Intel Core 2 Duo E6600
    kr 1900

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's
    Komplett.no - Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's
    kr 700

Hovedkort: Asus P5N-E SLI
    Hardware.no - Prisguide - Hovedkort - Asus P5N-E SLI
    kr 1000

Cpu kjøler: Zalman CNPS9500 AT
    Hardware.no - Prisguide - CPU-/prosessorkjølere - Zalman CNPS9500 AT
    Kr 400

Skjermkort: Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 675/2000Mhz
    Komplett.no - Gainward GeForce 8600GTS 256MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 675/2000Mhz
    kr 1900

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 320GB
    Hardware.no - Prisguide - Harddisk - Samsung SpinPoint T166 320GB
    kr 700

PSU:
    Seasonic S12 380W
    Hardware.no - Prisguide - Strømforsyning (PSU) - Seasonic S12 380W
    kr 650
    eller
    MIST, 500W, ATX 2.2, avtagbare kabler
    Microplex Norge AS
    kr 1000

Totalt: ca kr 8900 (ca 9300 med mist psu)

HTPCen skal brukes sammen med Sony 40w2000

Setter pris på kommentarer, synspunkter og forslag til forbedringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der.
    Hvis du får plass til en Scythe Ninja cpu-kjøler ville jeg heller gått for den med en Nexus 120mm på. Den burde kjøle en god del bedre og samtidig være mye stillere.

Du vil nok også få en betydelig støyreduksjon ved å bytte ut stock-viftene med enten Nexus eller Noctua vifter.

*thumbsup* med tanke på harddisken. Har 2 sånne selv, veldig stillegående.

Nå kan ikke jeg fryktelig mye om strømforsyninger, men jeg tror 380W bør holde. Mellom 400-450 er ihvertfall nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scythe Ninja får jeg nok ikke plass til, da denne er 15cm høy. Zalman9500 er 12.5cm og passer akuratt. Stock-viftene på Zalman HD 160 skal være veldig stille i følge tester. Men disse blir selvsagt byttet ut om de støyer mer enn testene tilsier.

Når det gjelder støy på Zalman9500 så kan man bruke denne guiden til å bytte ut viften med en Nexus 120mm. Men 9500 skal holde rundt 18dB i "stillemodus" med medfølgene vifte.
    Modding the Zalman 9500 Heatsink | silentpcreview.com

Jeg bytter ut 9500 AT med 9500LED versjonen, da AT ikke hadde medfølgene hastighetsregulering.
    Bilde av Zalman 9500LED i HD160

Her er litt av man kan forvente seg av lyd, selv om andre tester har opperert med høyere målinger.
    Zalman HD160 Home Theater PC Enclosure | silentpcreview.com

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Lekker sak du har der! Kjøpte selv et ASUS P5B DLX/WIFI-AP for noen mnd siden. Brukte den digitale utgangen rett til en Parasound C2. Dette fungerte overaskende bra.
    Om dette er godt nok for deg er jo vanskelig å si. Vent med å kjøpe eget lydkort til du får testet det integrerte først.

Selv installerte jeg et Lynx TWO B og kjører digitalt ut fra dette til C2'en og analogt ut balansert til bypass inngangen på C2'en.
    Meget fornøyd.

Når det gjelder TV-kort så har jeg ikke så mye greie, men kommer selv til å vente til det digitale bakkenettet er oppe å går.

MVH
    KOL69

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var et ganske lekkert oppsett. Lurer på om jeg skal gå for et lignende selv. Har du noen tilbakemeldinger å gi, som f.eks. anbefalte forandringer? Gikk du for onboard lydkort, og i så tilfelle, hvordan er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, sorry for seint svar. Har ikke vært innom her på en stund. Jeg ser du gikk for mye det samme oppsettet.
    Jeg byttet også ut onboardlydkortet, hadde et Creative Audigy 2 liggende. Viftene i kabinnetet må også byttes ut, gikk for 3stk nexus. Skrev et mer utfyllende svar i posten til WonderStivi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •