Redusere støy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Redusere støy

Heisann

Jeg har en fulltower PC stående som jeg bruker som HTPC. Den spiller av det aller meste, og jeg er veldig fornøyd med den, med unntak av én ting: den støyer for mye til å kunne ha en ultimat filmopplevelse.

Problemet mitt er i hovedsak CPU-viften. Når PCen kjører en HD-film så bruker den en del CPU, og da går viftehastigheten veldig mye opp og ned. Jeg bor i utlandet og har et begrenset utvalg av CPU-kjølere, men jeg fant blant annet en Gigabyte 3DRocket 2 GH-PCU23-VE, som skal kjøle ganske godt og ganske stille.
    Er det noen som har erfaringer med den og støy?

Jeg kjøpte i dag en Thermaltake 12025A-1B1S kabinettvifte, men den støyet like mye som publikumet under cupfinalen, så den skal leveres tilbake.

Har noen noe tips til CPU-kjølere, kabinett-vifter eller andre måter å redusere støy som ikke er -veldig- dyrt?
    Hvilke lydstyker i decibel burde jeg se etter? Viften jeg kjøpte i dag hadde 34...

Takker på forhånd

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt første tips er å prøve med SpeedFan (gratis)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde faktisk det programmet i går, og selv om det stod at jeg kunne styre viftene mine så ga det ikke noe resultat. Jeg kan vel også nevne at cpu-temperaturen på high load ligger på rundt 55-60C, og det er vel litt i meste laget? Det er en Intel Pentium 4 3,4Ghz prosessor.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyt og høyt... det er jo en av de mest strøm-hungrige CPU-ene du har, så...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •