Lyd inn fra GET dekoder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd inn fra GET dekoder

Hei,

har fått GET dekoderen i hus nå, å har tenkt å koble denne til hauppauge tv kort.

Kobler da Scart kablen fra dekoderen inn til S-video på tv kortet for bilde.

Spørsmålet er hvordan kobles lyden? På TV kortet er det lyd inn (stereo),
    men jeg har ett hovedkort med integrert lydkort, som har optisk inngang.

Bak på dekoderen er det både S/PDIF og analog lyd ut.

Koblet jeg S/PDIF fra dekoder rett inn på lyskortets optiske inngang, å vil jeg få lyd på opptak da?

Kunne ha koblet S/PDIF fra dekoder, å rett inn i surround reciveren, men da vil jeg jo ikke få lyd hvis jeg ønsker å ta opp?

Takker for svar

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som bruker GET sammen med HTPC?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har digital ut på dekoderen i for av koaks. Så vidt jeg vet får du ikke kjørt fra coax ut til optisk på pc'en. Jeg bruker selv analog lyd inn i pc'en da jeg ikke har coax inn på pc'en. Hvis du kjører lyd rett i recieveren vil du ikke få tatt opp med lyd på pc'en. Slik jeg ser det har du 3 alternativer for å få lyd på opptak.

1. kjøre stereo inn på lydkortet

2. kjøre stereo inn på lydkortet i tillegg til coax inn på recieveren. på denne måten for du analog stereo på opptakk mens du kan få digital lyd når du ser på tv i real time. Problemet mitt var at det ble for stor forsinkelse på bildet da dette går vi pc'en til tv, mens lyden går direkte til reciever. Jeg kunne justere delay på recieveren men ikke nok til å kompensere det.

3. kjøp deg et ekspansjonskort med coax inn. da får du digital på real time og opptak samtidig som du slipper og switche på recieveren hver gang du bytter mellom get boxen og pc som lydkilde. f.eks mellom å se på tv og høre på musikk.

mvh,

Kimsy

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsy
    3. kjøp deg et ekspansjonskort med coax inn. da får du digital på real time og opptak samtidig som du slipper og switche på recieveren hver gang du bytter mellom get boxen og pc som lydkilde. f.eks mellom å se på tv og høre på musikk.

mvh,

Kimsy
    Jeg fant en boks på ebay som konverterer fra coax inn til optisk ut,
    da har jeg muligheten å kjøre digtalt inn på lydkortet, siden det har optisk inn.
    Men spørsmålet da er jo om jeg får med meg den lyden ved opptak, siden det ikke går via tv-kortet?
    Hva tror du?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ann på hva slags program du bruker, mener at enkelte av programmene lar deg velge hvor lyden skal komme fra. anbefaler at du undersøker dette før du kjøper nødvendig utstyr.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •