2 vertikale streker på alle skjermene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 vertikale streker på alle skjermene?

Hei, jeg tok med med en pc skjerm fra jobb for en stund siden og koblet den til pc'n, la merke til at det var 2 sorte vertikale streker på skjermen en oppe og en nede. akkuratt som en død pixel rekke, har bare crt skjermer. Men alle pc skjermene jeg har plugget til i ettertid har fått de samme strekene. så langt 3! selv om jeg kobler skjermen ut fra pc og kobler den til xbox... vanskeligere og se på lav oppløsning. Og la merke til på jobb at surfe pc'n der også hadde de 2 vertikale strekene. Og har bestillt nytt 40" lcd tv nå og er liveredd for å koble det til. Har noen noe forklaring på dette merkelige problemet?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en linje oppe og en nede, så må de jo være horisontale og ikke vertikale.

Det skulle vel ikke være Sony Trinitron skjermer, eller NEC Viewsonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    horisontale ja, skjermen jeg tok med meg fra jobb var dell, men den jeg har nå er compaq p1210 men den har DiamondTron rør som jeg så nå at kan ha denne feilen, kanskje den alltig har hatt det da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke en feil. Er det på sony crt med flate skjermer, sikkert på andre flate skjermer også.
    man slutter å legge merke til det etter hvert. Har noe med at det ikke går/gikk? å lage helt flate skjermer uten disse stripene.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har antageligvis skjermer som er basert på Sony's Trinitron teknologi. Patentet på Trinitron har gått ut, så alle kan lage skjermer på denne måten nå.

Trinitron bruker noe som heter aperture grill. De to horisontale strekene du ser er skyggen av to tråder som holder alle vertikale trådene på plass.

Så alt er normalt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke bare Sony som hadde dette på Triniton. Hadde for flere år siden (tja, rundt 2000 tipper jeg) skjermer fra flere selskaper som hadde dette. Mulig andre måtte betale for å bruke Aperture Grille riktignok.

Hitachi klarte imidlertid å lage helt flate skjermer uten dette. På Nokia-skjermen jeg hadde privat var det veldig synlig i starten, men man ble liksom vant til det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •