Ffdshow... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35

Tråd: Ffdshow...

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk, skal teste ut i ettermiddag. Flere forslag og tips tas gjerne i mot også! Dscalerfilter osv..

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lastet ned dscaler, men fant ut at dette er jo et eget program. Trodde det bare var en codec til å kjøre på ffdshow. Noen som vil forklare hvordan man får dscaler til å funke på ffdshow? Hva gjør dscaler?
    Samtidig, hvis jeg kjører opp kontrastnivået på zoomplayer, og går litt ned på kontrasten på pj, "sparer" jeg på pj da?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn i fddshow, 'åpne' et Dscaler filter her fra Dscalermappen din hvor du installerte dette programmet. Du kan nå tweake videre med enda flere innstillinger ;-) Det er vel hovedsakelig sharpenfilteret folk bruker.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Som sagt, tror du har mest å hente på dette hvis du har crt. Jeg fikk iallefall tydelig skarpere bilde etter litt tweaking. Foreløpig bruker jeg Asharp, med unsharp på 2.22, og avmerket high quality block filtering...
    'Process whole image'? Vil dette si at jeg kan velge 50/50 for testing ved å la denne boksen være avkrysset som den er nå?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en funksjon som gjør at du kan dele opp bildet for å se forskjellene, men vet ikke hva den heter... Jeg snakket om programmet Dscaler...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet om programmet Dscaler jeg også, du lurte jo på hvordan dette kunne brukes sammen med fddshow. Altså du importerer en 'filterfil' i fddshow som du finner i mappen der du installerte Dscaler. Så kan du styre(tweake) disse i fddshow.

Eller prater vi helt om hverandre her? :roll:

Selve programmet kan vel brukes i forbindelse med TV-kort, eller brukes bare filtre her og? Aner ikke..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde det, men fant ingen filter som ikke var i ffdshow fra før...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig, men 'bil er ikke bare bil'. ;-) Personlig har jeg ikke satt meg så mye inn i Dscaler enda, men det er jo naturlig å tro at ulike filtre fungerer litt forskjellig fra utvikler til utvikler. Virker som om flere her inne kjører på både standard fddshow og dscaler sharpen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snuste litt på Dscaler, men droppet det pga. advarselen i starten på programmet om "the program may damage your HDD..." :shock:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig?? :shock:

Jeg har det ikke lenger pga. en reformatering, men nå spøker det for installasjonen. :-(

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg litt feig når det gjelder sånne ting, menadvarselen sier: "Warning. This program installs a temporary driver while it runs. This means that some of the code runs inside Ring0 along with the kernel. What this means is that if anything goes wrong this program can crash your whole system causing a BSOD in NT or a hanging 95/98. Please do not use kill task to stop DScaler except as a last resort. In some cases a crash in DScaler can cause disk corruption. As a precaution sync the disks before running this program..."

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg av typen som tenker 'det går så bra så', og den sikkerhetsadvarselen der så ikke ut til å gjelde for XP. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, advarselen fortsetter med: "...Use the sync utility from <http://www.sysinternals.com/> for whichever operating system you are running..."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder fddshow og bruk av sharpnessfilter. Hva er det et skarphetsfilter egentlig gjør med et bilde? Generelt så setter dem alle lysegrå toner til absolutt hvitt og alle mørkegrå toner til absolutt svart. Med andre ord fjerner det informasjon fra bildet for. Om dette er en god ting eller ikke får være opp til den enkelte å bestemme, men en burde i alle fall være litt forsiktig med å skru alle mulige slags magiske filtre opp på fullt. Det første avsnittet på denne siden forklarer dette ganske bra.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er jo å benytte seg av "prøve-og-feile"-metoden. Man skrur på alt en gang, bare for å se, så finner man fort ut hva man vil bruke i grove trekk... Men som sagt, det er jo opp til den enkelte hva man liker best.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •