Htpc Full Hd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Htpc Full Hd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Htpc Full Hd

Har vært på Komplett.no og sett på utstyr til ny HTPC. Vil at den skal klare 1920X1080P. Har kjøpt ny tv for 3 mnd siden

Sony : KDL-52X2000 (KDL52X2000) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

og er meget fornøyd med den. Har kabel-tv fra lyse (fiber), men nå er det HTPC som skal bygges.

Har lagret en handleliste på Komplett Komplett.no

Er det noen som kan komme med komentarer, invendinger, anbefalinger eller bedre forslag, så kan dere legge dem som svar her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ram

Ville heller gått for mindre, men bedre RAM brikker. Iallefall hvis du har planer om å overklokke, noe som core 2 duo prosessorene er veldig gode til.
    Prosessoren kjører på 1066mhz bus

Du har nå valgt 2GB 800mhz RAM (PC6400)
    Kjøp heller da 1GB 1066mhz RAM (PC8500)

Hadde vel også vert kjekt med et DVB-S2 kort. så kan du ta inn allt som sendes av HD kanaler på parabol.

Ellers ser det ut til å bli en mer enn kraftig nok maskin til å kjøre full HD.
    Du har også masser av kraft til å bruke den som oppskalerer.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig er at du sjekker at skjermkorte har "skikkelig" HDCP-støtte, det er mange kort som det står "HDCP-ready" på, men som egentlig ikke har "skikkelig" støtte. Dette trenger du for å spille HD-DVD&Blu-ray. Jeg hadde en liste over de kortene fungerte bra... men jeg vet ikke helt hvor jeg har den..

Skal sende den til deg visst jeg finner den

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den TV-en klarer fint avspilling av 1080p-materiale, men du er mulig å spare en del penger også. F.eks. på skjermkort og (mindre) RAM.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bele
    Det er viktig er at du sjekker at skjermkorte har "skikkelig" HDCP-støtte, det er mange kort som det står "HDCP-ready" på, men som egentlig ikke har "skikkelig" støtte. Dette trenger du for å spille HD-DVD&Blu-ray. Jeg hadde en liste over de kortene fungerte bra... men jeg vet ikke helt hvor jeg har den..

Skal sende den til deg visst jeg finner den
    De kortene som nå står spesifisert, f.eks. hos Komplett, med HDCP-støtte har dette. Problemet du sikter til var noen grafikkortprodusenter som hadde kopiert GPU-spesifikasjoner fra Web-sidene til ATI og Nvidia, hvilket hadde grafikkprosessorer som var HDCP-"Ready", men det var opp til grafikkortprodusentene å implementere den reelle støtten.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 GB minne kan for så vidt være kurant å velge, hvis htpc-en også skal benyttes til annet enn bare medieavspilling.

- Et nForce680i SLI-hovedkort virker til å være "overkill" i en slik konfigurasjon. For ca. 1500 kroner mindre får du kort som i en htpc kan være et vel så bra valg vil jeg tro i denne sammenhengen. Et tips kan ellers også være f.eks. Abit AB9 QuadGT - meget god viftestyring på kortet, også for kabinettvifter. Dette koster vel ca. 1600 kr. Overklokkingsegenskapene er også gode hvis det er aktuelt.
    - Trolig vil et 320MB 8800GTS gjøre samme nytten som et 640MB. I spillytelse er det først forskjell når man kommer på oppløsninger over 1600x1200 med AA, og selv da er nødvendigvis ikke ytelsen god nok til at man faktisk spiller med den oppløsningen. 320MB-kortene koster vel nå under 2500kr.
    - Ville valgt Seasonic ML12/S12-strømforsyning i stedet for Tagan-modellen. ML-serien er modulær, men litt dyrere enn S-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkelig Mediasenter

Takk for svar!

Har vært rundt og surfet etter HTPC på nettet, men har funnet ut at jeg bygger et selv. Satser på noe som skal holde noen år. Vil bruke det til IP-TV over nettet free-satellite-network.com - Watch TV Online : Enjoy over 2500 Channels on your PC + har masse bilder fra ferieturer + rippe inn all musikcd og dvd.

Vil satse litt "overkill" på utstyret, gidder ikke skifte f.eks hovedkort om 2 år pga spare noen hundrelapper i dag. Satser på å sette inn bluraydrev når dette blir litt mer normal priset f.eks dette: Buy the Philips Blu-Ray Disc Internal Drive (SPD7000BD) and other DVD-RW Drives at circuitcity.com

Har sett på kabinettene til komplett, og falt for Silverstone pga størrelsen og utvidelsemulighetene. Ønsker mest mulig stillegående pc pga at det skal stå under tv.

Satser på 2 stk samsung 500GB hardisker i raid.
    Ram, ikke 2Gb men 4Gb, vil ikke at det skal slite pga minneproblemer til Vista.

Skjermkortet er viktig, det skal kunne mate tv med signal uten noe hakking eller kvalitetstap. Trenger egentlig ikke hdmi pga lyden på tv er alltid av, bruker kun digitalt direkte til prossesoren.

Har fiberbredbånd fra Haugaland Kraft 6/6 mbit/s (kan økes opptil 50/25 mbit/s Lyse), og (snart) i disse dager kommer dem med ny HD-IPtv (http://www.motorola.com/mot/doc/6/6346_MotDoc.pdf) som skal kunne levere 1080i. Bryr meg ikke om DVB kort for sattelitt (har Dreambox 7000s til salgs), men skulle gjærne hatt et kort som kan ta inn HDMI signal fra den nye kabeltvdekoderen, slik at jeg kan bruke PC'en til opptaker.

I januar fikk jeg Sony KDL 52" X som jeg er meget godt fornøyd med. Trodde den skulle bli litt for stor, men nå har alle de andre for små (er vel blitt bortskjemt).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1920x1080P
    Takk for svar!
    Vil satse litt "overkill" på utstyret, gidder ikke skifte f.eks hovedkort om 2 år pga spare noen hundrelapper i dag.
    Skal du oppgradere prosessor e.l. om to år må du trolig skifte kortet uansett. Saken er vel mer at 680i-kortet har funksjonalitet som du trolig ikke vil få brukt for i en htpc.

Ram, ikke 2Gb men 4Gb, vil ikke at det skal slite pga minneproblemer til Vista.
    Vel. Sett i forhold til bruksområde skulle 2 GB holde lenge. Minne er lett å oppgradere senere uansett. 32-bit OS er litt "spesiell" når det gjelder å få utnyttet 4 GB minne også egentlig.

F.eks. vil jeg tro at du kan ha mer nytte av litt raskere prosessor enn dyrere hovedkort og 2 vs 4 GB minne....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •