Tips å råd til oppsett av stue pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips å råd til oppsett av stue pc

Hva tror dere om dette oppsettet til stua:

Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)
    Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's
    MSI GeForce 7950GT 512MB GDDR3, Silent, PCI-Express, 2xDVI-I/ViVo, HDCP-ready
    Hauppauge! WinTV-HVR4000, Hybrid Card, PCI, Analog & DVB-T & DVB-S, DVB-S2/HDTV
    Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte
    Asus P5B DLX/WIFI-AP, P965, Socket-775, ATX, 2xGbLAN, SATAII, Firewire, PCI-Ex16
    NorthQ 4775-500BULK, ATX 500W, 120mm Fan, 12-17dBA, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin
    Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Pris ca. 10985,-

Kunne gjerne tenkt meg noen tips, da jeg er ganske fersk på dette området.
    Skal i utgangspunktet ikke bruke pc til spill, men skal brukes til avspilling av musikk, film i HD kvalitet 720p 1080i via lcd tv, samt å koble opp mot mediasenter.
    Kunne også ha tenkt meg å fått puttet dette inn i et htpc kabinet, om mulig? eventuellt med noen justeringer hvis det trengs.

Alle tips å råd taes imot med stor takk.

Mvh

Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mulig trøbbel med hovedkortet

Jeg har selv nylig testet et Asus P5B Premium Vista hovedkort og fikk problemer med det integrerte lydkortet.
    En del søk på internett ga meg inntrykk av at mange andre hadde tilsvarende problemer på Asus P5B hovedkort.

For min del ga det utslag i støy som kunne dukke opp helt plutselig, om jeg hørte mp3 eller så video med mediaplayer, eller startet et spill. Noen ganger kom det, andre ganger ikke. Stoppet mediaplayer eller spillet og startet på nytt så kunne det fungere fint en stund.

Hverken oppdatering av drivere eller BIOS hjalp for min del.

Skal du benytte et annet lydkort så slipper du å bry deg om dette, men dersom du belager det på det integrerte så ville jeg personlig valgt et annet.
    Jeg fant nemlig ingen løsning på det, og det er kjipt å få sånne problemer. Spesielt dersom det finnes andre hovedkort som har det du trenger.

Jeg byttet til et Abit AW9D-Max selv, og er støyfri.

Videre hadde jeg problemer med masse av de medfølgende AI Utilities. De funket meget varierende under Vista, og det er betenkelig når jeg kjøpte Vista Edition
    Det blir mye smak og behag, men min tidligere tillit til ASUS fikk seg en alvorlig knekk, og jeg har som sagt kjøpt meg et annet kort.

Ellers ser resten av oppsettet greit ut. Jeg har imidlertid ingen erfaring med TV-kortet du oppgir, så der vet jeg ikke. Harddisker har også forskjellige støynivåer og dersom stillhet er viktig er det kanskje lurt å sjekke den du tenker på.

Har selv akkurat snekret sammen en HTPC, og valgte Zalman HD160 kabinett. Mer kronglete å mekke på enn vanlig PC, men bra finish, lydløse vifter og kompatibelt med Zalmans CPU-kjøler 9500. Som jeg nå benytter på min E6600.

Roger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •