Nybegynner spørsmål om HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner spørsmål om HTPC

Vurderer å bygge meg en HTPC, men er ganske blank på området. Broren min jobber på komplett, så kommer til å få gode rabatter og blir han som gjør jobben. Spørsmålene er som følger:

1. Hvordan er det å få den til å virke med TVn min? (har laptopp koblet til nå, over VGA og det fungerer helt smertefritt.) Vil helst ha den tilkoblet med HDMI gjennom receiver.
    2. Kan den erstatte DVD spilleren min på bilde og lyd siden, uten å koste skjorta og måtte være dataingeniør for å få det til å virke opptimalt?
    3. Hvor mange kroner bør jeg bruke?

Bruksområde er i utgangspunket: Surfing på netet, avspilling av diverse HD klipp, ta opp tv programmer. Og eventuelt brukes som DVD/CD spiller.

Kom gjerne med forslag på komponenter, eneste krav er at den skal være lett å sette opp, støysvak og matche receiveren min, og helst kunne fungere med TVn over HDMI.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei..

Jeg har bygd meg HTPC, og har samme receiver som deg.. kjører HDMI igjennom den.. og får da bilde på skjermen..

Det er jo meningen at det skal erstatte dvd og cd spiller, så ja.. og det fungerer bra nok for meg, uten at jeg har ordnet for mye med filter og lignende..

du bør bruke så mye du føler for.. nå vet ikke jeg hvor mye rabatt du får, men kjøper du fra komplett så kanskje 8000? sånn som prisen på kabinett f.eks. kan ha mye å si her, så ikke helt greit å si..

det er bare å velge ett skjermkort med HDMI kontakt, så er den i boks.. støysvak så bør du kjøpe noen andre vifter enn det som følger med.. men kan ikke broren din svare på alle disse spørsmålene?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ca en 30% tenker jeg, og kommer vel til å bruke rundt 10000kr. Kan nok svare på endel av spørsmåla brodern, men er vanlig pc han har mest peil på, så tenkte det var litt expert hjelp å hente her på forumet Så langt har jeg kommet frem til et par kabineter som jeg synes matcher anlegget bra ihvertfall. Men får se hva det blir av innmat, ikke helt sikker på om jeg skal ha tv kort eller ikke. Er ikke mye som går på idiotboksen som er verdt å ta opp, og er uansett så dårlige tvforhold der jeg bor nå.
    Komplett.no - Silverstone SST-LC16M HTPC, Sort m/VFD Display, Fjernkontroll (Uten PSU)
    Komplett.no - Silverstone SST-LC20M HTPC, sort, VFD og fjernkontroll (Uten PSU)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •