spdif i pc!help..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spdif i pc!help..?

Har skrevet et innlegg med mitt problem før.. kanskje det er veldig enkelt egentlig nå som jeg har titta litt mer bak på maskinen! Historien er: jeg dro på elkjøp og fortalte at utfra spesifikasjonene skulle det være spdif utgang og s-video utgang på maskinen..jeg kjøpte s-video kabel og optisk kabel, kommer hjem og ser at ingen av disse utgangene er der..irriterende.. drar opp og får beskjed om å kjøpe en såkalt shuttle-spdif som skal kobles på hovedkortet.. har nå fått den men det er ikke noe uttak for optisk kabel bakpå maskinen.. men det jeg da lurer på, kan spdif være coaxial også? fordi.. som dere ser på bildet så er det to utganger det står rca på.. en gul og en orange( tilgi meg for å ha lite peiling)! Er det virkelig så enkelt? burde ikke elkjøp mannen klare å se det i såfall?

trenger jeg da i såfall bare en coax til lyd og en til bilde? eller er det rett og slett en feil på maskinen?

eller er jeg virkelig så dum:P mest sannsynlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gul RCA = TV ut og oransje RCA = SPDIF SPDIF-kontakter kan både være orange RCA og de rare firkanta sakene som jeg ikke husker hva heter nå i farta, og TV-ut er TV-ut som er gul RCA, enkelt og greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godtå få bekreftet at jeg var dum! og at elkjøp mannen var like dum..:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er alle dumme:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey..status: koblet nå to coaxial kabler fra pc.. 1 til TV..bildet funker..men er utrolig dårlig.. coax nr.2 til forsterker.. men får ingen lyd.. det er også et problem jeg har hatt.. får heller ikke analog lyd fra pc høyttalere.. det kommer verken opp feilmeldinger når jeg spiller av noe pluss at volumikonet ligger på verktøylinja samt realtek hd sound manager.. fikk ingen reaksjon på forsterker som står på auto, når jeg koblet spdif fra pcn til den ene coax utgangen på forsterker(pioneer-vsx 916) som automatisk da skal sette seg til digital..kan det være noe galt med selve digital utgangen på pc..for virker som at lydkortet er riktig innstallert...

burde jeg ta den med til noen som kan sånt bedre enn meg?hehe

og et spørsmål til..ville dere valgt å bruke gul rca tv ut..eller bruke en vga data switch? vga til plasma.. er det noen stor forskjell på bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er en spdif coax kabel
    andre typer er alså spdif optisk (den firkantete) med rødt lys i
    du må kanskje ha et "SPDIF Optical to SPDIF Coax" adapter, vis den koster 2000 kr kan du like godt kjøpe et nytt lydkort med spdif optisk og coax

hvor stor oppløsting har plasmaen?
    også vil hdmi eller dvi være det beste valget
    nest beste er VGA (dsub) alså PC ingang
    nest dårligste men holder fremdeles bra er component
    og den dårligste er s-video

Newcomer Shrike sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    okey..status: koblet nå to coaxial kabler fra pc.. 1 til TV..bildet funker..men er utrolig dårlig.. coax nr.2 til forsterker.. men får ingen lyd.. det er også et problem jeg har hatt.. får heller ikke analog lyd fra pc høyttalere.. det kommer verken opp feilmeldinger når jeg spiller av noe pluss at volumikonet ligger på verktøylinja samt realtek hd sound manager.. fikk ingen reaksjon på forsterker som står på auto, når jeg koblet spdif fra pcn til den ene coax utgangen på forsterker(pioneer-vsx 916) som automatisk da skal sette seg til digital..kan det være noe galt med selve digital utgangen på pc..for virker som at lydkortet er riktig innstallert...

burde jeg ta den med til noen som kan sånt bedre enn meg?hehe

og et spørsmål til..ville dere valgt å bruke gul rca tv ut..eller bruke en vga data switch? vga til plasma.. er det noen stor forskjell på bilde?
    For meg ser det ut som du benytter deg av kompositt utgangen, det absolutt dårligste alternativet

Har du forsøkt å huke på følgende?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    jeg koblet spdif fra pcn til den ene coax utgangen på forsterker(pioneer-vsx 916) som automatisk da skal sette seg til digital..

du er nødt til å koble coaxen til en coax inngang på forsterkeren, ikke til en utgang slik du har beskrevet... renger med pioneeren har begge deler...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og en ting til, bruk vga til plasmaen din, ikke den gule kompositten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    du er nødt til å koble coaxen til en coax inngang på forsterkeren, ikke til en utgang slik du har beskrevet... renger med pioneeren har begge deler...

jada..mente inngang..hehe.. og ja skal bruke vga så lenge=)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shrike
    For meg ser det ut som du benytter deg av kompositt utgangen, det absolutt dårligste alternativet

Har du forsøkt å huke på følgende?

hei jeg har faktisk ikke den muligheten på min volumkontroll..slik ser min ut.. plus at Realtek HD Audio Manager skal automatisk registrere når noe blir koblet til de analoge eller digitale utgangene, noe som ikke skjer..

her er min hele og fulle volumkontroll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •