Null lyd med hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Null lyd med hdmi

Kjøpte meg en kraftig bærbar pc som jeg tenkte jeg skulle bruke til å streame filmer med.

Problemet er at jeg ikke får noen lyd når jeg plugger hdmi'en rett i tv'en eller om jeg plugger den i forsterkeren.

Det samme problemet har jeg med PS3 hvis jeg kobler gjennom forsterkeren (fungerer hvis jeg kobler rett i tv'en). Derfor bruker jeg en optisk kabel + en hdmi når jeg kobler gjennom receiveren.

Hva kan jeg gjøre for å få dette til å funke?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min forsterker (Pioneer AX2), så har jeg et valg i "av-setup" på om lyden skal formidles av forsterkeren : AMP, eller formidles av påkoblet utstyr : through.

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Getsome
    Kjøpte meg en kraftig bærbar pc som jeg tenkte jeg skulle bruke til å streame filmer med.

Problemet er at jeg ikke får noen lyd når jeg plugger hdmi'en rett i tv'en eller om jeg plugger den i forsterkeren.

Det samme problemet har jeg med PS3 hvis jeg kobler gjennom forsterkeren (fungerer hvis jeg kobler rett i tv'en). Derfor bruker jeg en optisk kabel + en hdmi når jeg kobler gjennom receiveren.

Hva kan jeg gjøre for å få dette til å funke?
    hvis du kan fortelle hviken PC du har med hvilket HDMI kort (Husk DVI -> HDMI er kunn video), i tillegg, ikke alle receivere stoetter lyd via HDMI, kunn video switching. For PS3, samme problem. Hvilken receiver har du? For SACD kan PS3 kunn sende multi kanal lyd via HDMI! For dette trenger du en receiver som klared HDMI 1.2 hvis jeg ikke tar helt feil.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    hvis du kan fortelle hviken PC du har med hvilket HDMI kort (Husk DVI -> HDMI er kunn video), i tillegg, ikke alle receivere stoetter lyd via HDMI, kunn video switching. For PS3, samme problem. Hvilken receiver har du? For SACD kan PS3 kunn sende multi kanal lyd via HDMI! For dette trenger du en receiver som klared HDMI 1.2 hvis jeg ikke tar helt feil.
    Receiver: STR-DA1200ES (Sony : STR-DA1200ES (STRDA1200ES) : Norge)
    PC: HP Pavilion dv9266ea (HP Pavilion Media Center dv9266ea bærbar underholdnings-PC spesifikasjoner – HP Hjemme og på hjemmekontoret produkter)

Takker for svar

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STR-DA1200ES "HD-videogjennomstrømning av beste kvalitet (1080p) via HDMI™" Ingen lyd via HDMI!

Neste model STR-DA5200ES & STR-DA3200ES har "8-kanals lineær PCM-dekoding via HDMI™. Opptil 8 kanaler med ukomprimerte digitale data gir lyd av høy kvalitet på grunn av neste generasjon HD-plater.".

HP's pavilion stoetter 1 VGA-port; 1 HDMI-port. Jeg regner ned at dette aer internt en DVI port med HDMI adapter.

Etter hva jeg vet finnes det ingen videokort paa markedet som har integrert lyd i hennhold til HDMI 1.3v2 spec. Hvis du ser Dolby True HD eller DTS HD saa har du en vinner paa begge produkt kategorier.

Dette aer veldig frustrerende siden mange vil ha fordelen med HDMI (kun en kabel) med dette er ikke mulig med veldig mange produkter idag.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som i innlegget over; dette er er kjent og frustrerende problem. Mange AVR receivere med HDMI støtter ikke lyd, bare bilde.
    Mange PC'er har ikke dedikert eller tilstrekkelig lydkort.

I mellomtiden kan du kanskje prøve hodetelefonutgangen på PC'en og få tak i en overgang mini-jack><RCA så du får lyden inn i AVR receiveren ihvertfall??

Noe sånn som dette:

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for oppklarende innlegg, setter veldig pris på det!

Kjøpte meg str-da1200es som en mellomløsning før det kom receivere med hdmi 1.3 og DTS HD/True HD! Ser ut som det er en "mellomløsning" også som mangler diverse ting og tang jeg trenger.

Hvilken kabel trenger jeg av disse: Clas Ohlson - Audio - Videokabler Kabler Kabler og kontakter El og elektronikk handle bestill postordre

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal holde. Ser litt billigere ut enn den jeg la ved bilde av, men prøv. kan være det holder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis ikke jeg tar feil er det nokk en mini digital spdif utgang på den bærbare

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 utganger for hodetelefon, hvorav den ene er SPDIF:

Om du bruker SPDIF utgangen (digital) så kan du f.eks bruke en slik kabel:

Du får nok bedre lyd med SPDIF/coax enn mini-jack/RCA.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •