Tvinge W.mediaplayer til å velge TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tvinge W.mediaplayer til å velge TV?

Jeg sliter noe fælt med å få vist film me tv med det nye skjermkortet. Et geforce 7300, med svideo, vga og dvi utgang.
    Jeg har koblet en Dvi til hdmi kabel ti plasmaen og satt opp skjermkortet med to forskjellige skjermer, en til dataen og en til tv, de får forskjellig oppløsning og når det fungerer er det helt topp.
    Det er bare det at det fungerer kun hvis jeg en filmsnutt på harddisk som windows mediaplayer takler. I tilleg må w.mediaplayer være satt opp som automatisk foretrukket spillervalg.
    Hvis jeg da høyreklikker på filen er det diverse valg innen w.mediaplayer som kommer opp, da får jeg helt nederst på menyen tilbud om å velge skjerm. Hvis jeg da velger plasmaen går det greit.

Men skal jeg velge en dvd som ligger i cdrommen så får jeg ikke samme tilbud om å velge skjerm,
    Hvis jeg prøver Mediaplayer classic så får jeg iallefall ikke bilde på plasmaen. Alt som vises der er en desktop uten snarveier.
    Sammme med vlc mediaplayer

Har lett og lett etter muligheter i innstillinger både i mediaplayer classic og windows mediaplayer.

Jeg får jo også bilde på plasmaen hvis jeg velger å klone skjermene i skjermkortinnstillingene, men da blir oppløsningen på iallefall en av skjermene feil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg har også koblet opp min LCD tv med Gforce 6600 GT og dette funker ikke særlig bra med mediaplayeren, alt funker hos meg oppløsninger og den slags, men når jeg åpner en film kommer mediaplayeren opp på LCD skjermen og ikke selve filmen... Filmen vises kun på monitoren til PCen... kobler forresten opp til M86 52" :-D

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maxiice
    Jeg får jo også bilde på plasmaen hvis jeg velger å klone skjermene i skjermkortinnstillingene, men da blir oppløsningen på iallefall en av skjermene feil.
    Dette er jo dilemmaet med flere skjermer. Kloning fungerer vanligvis dårlig siden det normalt er veldig forskjellig oppløsning på data- og TV-skjerm. Alternativet er da extended desktop, som du allerede har prøvd. Da har du en standard-skjerm (PC) som alle programmer kommer opp på. De programmene du ønsker skal kjøre på TV, drar du bare over på TV-skjermen. De husker dette valget når du kjører det neste gang.

Bruker du da fjernkontroll til PC er det kjedelig at det ikke er noen ikoner på TV-skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •