Pinnacle PCTV-Pro aspect problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pinnacle PCTV-Pro aspect problemer

Jeg har store problemer med mitt Pinnacle PCTV kort. Jeg bruker en Sanyo plv-z2 til å se på tv, og den har native resolution 1280x720 altså 16:9. Har også 16:9 lerret så det er vel og bra.

Det som er problemet er at jeg ikke finner noen måte å fortelle tv-kortet at jeg har 16:9 oppløsning som native. Det går bare ut ifra at jeg har 4:3. Uten fullscreen kan man selv velge aspect ratio men ikke i fullscren. Det betyr at uansett hva jeg ser så får jeg tykkaser på tv-skjermen. Og det verste er jo egentlig 16:9 sendinger som i tillegg til at alt blir dratt ut legger på sort oppe og nede. Noen som kan hjelpe meg?

Pinnacle Support har jeg gitt opp. De kommer bare med det som virker som autogenererte svar. Type: Installer de nyeste driverene til skjermkortet ditt. Eller: Prøv å reinstallere PCTV. Eller: Prøv å reboot... Hehe...

Hvis det er noen som har noen tips angående intern lydkabel hadde det også vært topp. Har koblet en intern kabel fra tv-kortet til cd-in på hovedkortet. Det fungerer helt topp til å ta opp programmer, men når jeg ser uten å recorde så får jeg bare lyd ut av tv-kortet og ikke gjennom S/Pdif ut av pc'en. Vil ikke bruke ekstern jack, da mic-pluggen på min Shuttle sitter i front...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du bruker DScaler så kan du velge aspect ratio selv.

Jeg bruker et Abit AN7 hovedkort med bra onboard lydkort, og da kan jeg kjøre lyden inn på "AUX"-kontakten på hovedkortet og ut den optiske digitale kontakten bak. Det tok en del tid før jeg fant ut hvordan lydmixeren og DScaler skulle være sattt opp. Ikke alle lydkort kan kode om analoge signal og sende de ut den digitale utgangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •