Completely Mind-Blowing! LinuxMCE ROCKS! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjører ikke LMCE i suse, om det var det du trodde... gav det opp, syntes ikke gui var noe pent, så ville ikke styre så mye med det enda...

Det jeg fant ut av at du ikke må oppdatere ubuntu før du installerer lmce... gjorde du det?

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som skjønner noe som helst av linux her? har akkurat installert ubuntu men skjønner ikke en @£$@$! Får en svart skjerm, der jeg må taste inn brukernavn og passord. Gjør dette, men kommer jo ikke inn i noe desktop alikevel! Bare "dos" oppsett... Er helt grønn på linux jeg Noen som kan hjelpe?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OhmRecs
    Noen som skjønner noe som helst av linux her? har akkurat installert ubuntu men skjønner ikke en @£$@$! Får en svart skjerm, der jeg må taste inn brukernavn og passord. Gjør dette, men kommer jo ikke inn i noe desktop alikevel! Bare "dos" oppsett... Er helt grønn på linux jeg Noen som kan hjelpe?
    Hmm, hva slags grafikkort har du? Skjer det noe positivt om du trykker crtl+alt+F7?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVis det ikke skjer noe ved ctrl-alt-f7, så prøv å skrive startx etter innlogging.
    Hvis du ikke får opp et grafisk grensesnitt da, så du kikke litt gjennom teksten som kom etter du skrev startx. Se om du finner en feilmelding der, og google den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter omstart skal du ikke logge inn på maskinen, men ta resten via webconfig.

-J

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny versjon er ute, og ny video

LinuxMCE 0704 Demo Video

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommet støtte for ATI HD2400/HD2600 kortene i Ubuntu/LinuxMCE nå?

Evt hvordan installerer man drivere for disse kortene?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Har det kommet støtte for ATI HD2400/HD2600 kortene i Ubuntu/LinuxMCE nå?

Evt hvordan installerer man drivere for disse kortene?

DrE
    Mener siste driver fra Advanced Micro Devices Inc. støtter disse. (8.41.7 ?)

Du legger inn drivern slik: Howto/readme

Du kan også sjekke ut [Phoronix] Linux & Solaris Hardware Reviews for å holde deg oppdatert. Bruk forumene der hvis du står fast eller har funnet en feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuje
    trodde LinuxMCE var skreddersydd for Ubuntu? uansett er jeg meget interessert i å høre hvordan det går med prosjektet. Prøvde å installere det en gang men da var alt helt håpløst. Kom ikke forbi første biten en gang. Har sittet på gjerdet siden det
    Du kan jo boote fra cd'n til siste Ubuntu og få en feeling på hvor godt hw er supportert ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode svar T1ger!

Går det an å "slipstreame" disse linuxdriverne inn i den allerede geniale LinuxMCE dvd'en på et enkelt vis?

Problemet mitt blir nok allikevel lydkortet tipper jeg. Det er et ESI Juli@ som det ikke finnes offisielle linux-drivere til. Litt irriterende å måtte bytte lydkort. Fant ut at Juli@ støttes av "ALSA-prosjektet" her, men dette er kryptisk for en gammel windoze-bruker

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode svar T1ger!
    Takker. Vært lite fokus på linux her synes jeg.

Går det an å "slipstreame" disse linuxdriverne inn i den allerede geniale LinuxMCE dvd'en på et enkelt vis?
    Uhmm. Hvis det var ATI driverne du tenkte på så skal vel de bare være å kjøre inn via vanlig install rutine.

Hvis du tenkte på evt andre drivere så kan du laste ned source/pacthe kernel og kompilere disse tilpasset distro/kernel version. (ikke noe hokus pokus med module assistant f.eks )

Problemet mitt blir nok allikevel lydkortet tipper jeg. Det er et ESI Juli@ som det ikke finnes offisielle linux-drivere til. Litt irriterende å måtte bytte lydkort. Fant ut at Juli@ støttes av "ALSA-prosjektet" her, men dette er kryptisk for en gammel windoze-bruker
    DrE
    Tja.. Det er jo forskjellige måter å se på "drivere" i linux sett fra en fra en windows bruker.

En "driver" i linux går imot et/flere bestemt(e) "chipset".

Dvs at forskjelligere leverandører kan lage ulike enheter/modeller som kan hete helt forskjellige ting, men har samme "chip/innmat".

Så det er mer matnyttig hva slags "chip" som står i lydkortet, og om det finnes kildekode for denne.

Stemmer det at det er en ice1712 chip i dette lydkortet ?

Fant dette i farten f.eks

http://kernel.org/pub/linux/kernel/v2.6/testing/Ch angeLog-2.6.12-rc1

<perex <at> suse.cz>
    [ALSA] Added ICE1724 - ESI Juli@ code (not complete) + AK4114 code + AK4358

Serial BUS drivers,AK4114 receiver,AK4XXX AD/DA converters
    ICE1712 driver,ICE1724 driver
    Initial incomplete driver for ESI Juli@ cardcards based on ICE1724, AK4114,
    AK4358 and AK5385. The ICE1724 and ICE1712 main files plus some drivers are
    also updated (cleanups and new callbacks).

Signed-off-by: Jaroslav Kysela <perex <at> suse.cz>

Boot med siste Ubuntu cd'n og sjekk ?

For å svare på spørsmålet ditt om det er mulig å få inn x og y i distribusjon x og y, er det som regel ingen teknologiske begrensninger i linux/kernel/distro...

Men du kan fort rote til ting

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare nevne at en ny versjon av LinuxMCE kommer. Jeg har tenkt å prøve det som et juleferie-prosjekt. Har prøvd meg såvidt det var på 0704 og klarte å komme mer eller mindre i havn etter 2 dager med litt tweaking.

Anser meg selv som middels god med linux og vil prøve å hjelpe alle som vil prøve den nye versjonen når den kommer.

Hvis du har tenkt å kjøpe deg mediaPC nå og vil prøve LinuxMCE så er nVidia et godt tips, både når det gjelder skjermkort og chipset for hovedkort (såvidt jeg har forstått).

Sitat Opprinnelig postet av www.linuxMCE.com

26 Oct 2007
    Version 0710 is coming

The upcoming release is due by the end of November and will be based on the new Kubuntu 07.10. What's new is:

1. Both a 32 and 64 bit version
    2. Support for HD-DVD and Blu-Ray playback, as well as integration with MPlayer
    3. 1080p on the nVidia graphics platform
    4. Better integration with MythTV
    5. The inclusion of VDR, popular with the European Satellite users
    6. Naturally lots of bug fixes and tweaks

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har satt opp XP/MediaPortal nå foreløpig så har jeg en disk klar i tilfelle jeg også vil prøve LinuxMCE. Muligens kanskje en dualboot også?

Ønsker oppdaterte LinuxMCE versjoner velkommen!

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har satt opp XP/MediaPortal nå foreløpig så har jeg en disk klar i tilfelle jeg også vil prøve LinuxMCE. Muligens kanskje en dualboot også?

Ønsker oppdaterte LinuxMCE versjoner velkommen!

DrE
    Ser neste version av Gnome vil ha meget spennede funksjoner.

One of the updated applications in GNOME 2.22 is Ekiga 3.0. The Ekiga VoIP client will introduce a new user interface as well as supporting X-Video and IAX2. Epiphany, the GNOME web browser, will also switch to using a WebKit back-end. For those that enjoy MythTV, the Totem Video Player will feature a plug-in for MythTV as well as introducing full DVB support and better support for text subtitling.

Dette må bare bli helt konge.

Satt i en extra disk i HTPC'n i går, samt tatt en backup av dagens oppsett. Så jeg er klar for å teste når jeg får litt tid.

Helt sinsykt hvor mye utvikling som har skjedd det siste året må jeg si.

Mangler bare HW acc av annet en Mpeg2 (xv/XvMc) i Ati/Nvidia driverne nå, så blir linux _perfekt_ for HTPC. (Eller hiv på CPU guffe å gjør det sw)

(Foruten når det blir DRM monopol på DVB, og vi må emulere/hacke Microsoft sitt DRM crypto dilledall.)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LMCE er vanvittig

Har installert LMCE på en del maskiner nå, uten store problemer.

LMCE funker på en helt annen måte enn Win MCE, mye bedre på de fleste områdene, men samtidig er det egentlig en "smarthus-løsning" så den kan nok være overkill for enkelte bruksområder.

Ulemper med LMCE
    En server/Core/Hybrid som må stå på 24 timer i døgnet, går den ned mister du alt til den er bootet igjen.

Fordeler med LMCE
    Katalogisering og avspilling av all media på alle maskiner i hele huset.
    VDR kommer inn i tillegg til Myth, VDR er bedre for oss i Europa og takler demultipleksing av digitale sendinger (på satelitt og bakkenett er kanalene "bundlet", dvs at du kan få flere enn en kanal pr inngang, f.eks seks kanaler pr inngang) og du kan sende alle kanalene rundt til andre HTPCer i huset (noe du ikke kan med WinMCE på grunn av DRM).

Jeg er veldig fornøyd med min løsning og holder på å oppgradere serveren nå.
    Venter egentlig på LMCE0710 som kommer denne måneden.
    Utviklingen har forsåvidt også "tatt av" og er blitt mye mer strømlinjeformet, noe som reflekteres i ett ordentlig utviklerteam istedenfor at bare Paul skal håndtere hele greia. (som han har gjort).

Ser ut til å kunne bli en rivende og artig utvikling.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oooooops

Bare en liten oooops jeg kom til å tenke på.
    LMCE (serveren) er ikke egnet for dual boot på noen somhelst måte, den må stå på 24 timer i døgnet ettersom den vil fungere som router (DHCP server) for hele huset.

Da er det bedre å installere full LMCE på en litt eldre maskin (PIV 2GHz-3GHz bør virke som en innføring og noen få MDer, jeg begynnte med en PIV 1.7GHz) som kan settes i et annet rom og heller dual boote en LMCE Media Director (MD) i "underholdningsrommet".
    Her trenger du da heller ikke HDD i det hele tatt ettersom denne MDen kan boote vi nettverket. Du kan med andre ord fortsatt ha WinMCE på den (hvis du har en HDD).
    Det er slik LMCE er ment å fungere. Men det er også på en nettverskinstallasjon at du ser begrensninger i Server hardware best.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Og hvorfor knusle

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Kom over denne
    Selection of Core's & MD's available pre-configured
    Var ikke så veldig interessant det da. Det han sa var jo at han eller firmaet hans har testa ut endel hardware, og nå skal de selge ferdige mediapcer som er testa og funker. Hadde vært fint om f.eks wikien over kompitabelt hardware ble oppdatert slik at man kunne kjøpe disse testa delene selv.

edit: Så akkurat at han sier han skal lage et dokument på det. Håper inderlig han gjør det for da blir det nok en mediapc på meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile interessant

Det jeg syns var interessant var at han skulle lage en liste over Hardware som de har testet, og at de selger ut test-PCene til godt reduserte priser, og at dette betyr at det snart blir mulig å kjøpe ferdig oppsatte LMCE PCer også i Europa.
    Det var tre ting på en gang det :shock:
    Det er jo ikke mulig

Siden er forøvrig
    Dianemo - Convergent Home Technologies

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det problematisk å sette opp LMCE serveren som dual boot? Er litt nysgjerrig på å prøve ut LMCE, i første omgang kun som en frittstående mediaPC.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •