Selvbygg for å kunne se webtv på vanlig tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Selvbygg for å kunne se webtv på vanlig tv.

Jeg har ett gammelt Ibm kabinett stående her og støve ned. Kom på tanken hvorfor ikke bygge den slik at jeg kan streame tvnoo fra den til tv skjermen min. jeg har masse rare deler liggende. til pc så det burde vel gå an å bygge noe som funker. jeg tenker mest dette prosjektet slik at jeg får erfaring i mekke pc selv. Maskinen skal ikke brukes til noe annet enn å streame tv hehe.

vet dette kan bli vanskelig siden jeg har vanlig bilderørs tv. Men har div gamle decodere og lignende liggende også så muligens de kan konvertere noe hva vet jeg?

Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre? jeg må finne på noe kreativt denne helgen så alle ideer tas imot med takk. planen var å gjøre dette så billig som mulig da siden jeg har 3-4 gamle pc er i biter liggende her. Fikk dem av en kamerat som ryddet når han kjøpte seg leilighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du trenger er jo et skjermkort med TV-utgang, samt software (mediaspiller) som lar deg kjøre bildet i fullskjerm. Jeg bruker et ATI 7800pro AGP- kort med overlay til skjerm #2 (TV) slik at jeg beholder desktop på hovedskjermen og kan holde på med andre ting på denne. Eldre skjermkort som bare har mulighet til enten-eller (TV eller skjerm) er tungvinte pga forskjellig oppløsning men hvis du kun skal bruke TV som skjerm er ikke dette noe problem (desktopen ser grusom ut på vanlig TV men den bruker du jo bare ved kanalskifte etc). Det du da trenger er kabinett (optional, hvis du bor alene (negativ WAF), kan du kople opp uten kabinett først for testing, da er det enklere om du må bytte komponenter, bare pass på at du ikke legger elektronikken rett på ullteppet;-) ),PSU,hovedkort med minne og prosessor,harddisk, evt floppydisk (for installasjon), nettverkskort og skjermkort med TV-ut, samt evt lydkort dersom dette ikke er onboard. Videre må du ha lydkabel (som regel 3,5mm minijack til phonoplugger) samt S-VHS-kabel og evt et S-VHS til SCART adapter. ("Guttebutikken" Clas Ohlsson er et greit sted å begynne). Gøy med sånne prosjekter da!

Mvh John 2000

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så meget nå skjønner jeg plutselig mye mer. Jeg bygger en gammel ibm maskin til tv maskin nemlig. Fikk kabinettet gratis og hadde resten liggende. så da får jeg finne tv kort da. hehe.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er maskinen satt sammen nå trenger jeg bare ett kort som lar meg sende signaler fra dataen til tv skjermen. hva trenger jeg til det bruk? jeg vet mange som sender tv signaler inn i dataen men jeg vil ut av maskinen til tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •