Ekstern harddisk til DVD spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstern harddisk til DVD spiller

(håper ikke dette er i feil kategori.........)

jeg har en DVD spiller med USB inngang foran

jeg har en ekstern harddisk tyåpe Western Digital MYBOOK 250gB

prøver å koble til harddisken til DVD spilleren, den begynner å lese harddisken men finner ingenting

jeg spør prodsenten av DVD spiller og får dette svaret:
    The likely reason for this is that the HDD is encoded in a fily system which is not recognized by the DVD player. Please ensure that the main partition is FAT16 and is no larger
    than 32GB.

Betyr dette at jeg må partisere om harddisk til FAT16 og at harddisken ikke kan være større enn 32gB???

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "The likely reason for this is that the HDD is encoded in a fily system which is not recognized by the DVD player. Please ensure that the main partition is FAT16 and is no larger than 32GB"

Her følger ei lita oversesjing ta meg

Den mest sannsynlige grunn for dette er at hardisken er partisjonert i et ugjenkjennelig filsystem,og blir da ikke gjenkjent av spilleren.
    Vennligst sørg for at master partisjonen er FAT16 og ikke større en 32GB.

Det vil si at hovedpartisjonen på disken ikke må overstige 32GB og kun som fat16.
    Men du kan mest sannsynlig lage logiske fat32 partisjoner som er større en dette.

Prøv med feks partition magic.

Mvh Helge

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 takk - jeg tror dette er fullt mulig. Har sendt en kort mail til WesternDigital, men mener det stod masse om dette på q&a sidene deres også. Må vel da formatere harddisken og da bør jeg først kopiere alle bildene som ligger på den før jeg gjør noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vel

Tror du bør koble til harddisken direkte til pcen, for du kan da ikke dele inn 250 gb disken inn i 32 GB partisjoner og bare kjøre FAT.. Det er steingammelt.
    Riktig skal være NTFS og alle 250 GB i en partisjon...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei app

Det du sier betyr at jeg alltid bør bruke PC mellom harddisk og DVD spiller?

Fikk forrsten svar fra WesternDigital nå:
    FAT 6 partitions cannot be larger than 2 gig. I assume they mean that the drive must be in 32 gig FAT 32 partitions (or only memory sticks are supporrted) , connect the drive to a Windows XP machine and use FAT 32. Access Disk Management by first clicking on the Start button.
    Select Run.
    In the text box type diskmgmt.msc and click OK

Note: In two separate windows, on the right side of the screen, a graphical representation of the partitions on the installed drives will be displayed. The top window is for viewing a drive’s status, capacity, and file system. In the bottom window, you will see a representation of the drives in the system starting with the boot drive (drive 0). In almost all cases, you will want to work with the bottom window. Right-click in the unallocated space in the rectangle representing the drive.
    Click on Create Partition from the menu.
    A new wizard will appear: Create Partition Wizard. Click Next to continue.
    On the next screen select either Primary or Extended Partition and click Next to continue.
    You may assign a drive letter that is not in use by other devices if you wish, then click Next to continue.
    Select the type of format (NTFS or FAT32). Leave the allocation unit size at default and label the drive as desired.
    Enter the desired partition size. If using FAT32, your partition cannot be larger than 32GB.
    Click Finish when done.

Hva betyr dette for harddiskens kapasitet? Den påvirkes ikke (250Gb) ??

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd og dette er bare strålende!

Har partisert en del av disken til 32Gb og det fungerer helt topp!
    (32G = 6400 sanger i 192 kvalitet- bør holde en stund)

Det jeg enda ikke har løst er å få OPPO til å lese andre partisjoner på disken. Den leser bare første "blokk", men det kan hende Oppo gir meg et klokt svar på dette også.

"Det er lett å bli glad i Oppo"

edit:
    fikk svar av Oppo nå og spilleren klarer bare å lese fra første partsjon:
    Unfortunately the DVD player has been designed to only read the main
    partition. All subsequent partitions are not recognized by the DVD
    player due to a lack of navigation commands available.

Jaja, kan vel ikke vente allverden for $149 (kr 915,-)
    Nå har jeg ihvertfall mulighet til å lagre 6400 sanger i god mp3 kvalitet(192kbps) - det skulle bli over 400 CD album

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •