FireDTV eller FloppyDTV på Canal Digital kabel-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

FireDTV eller FloppyDTV på Canal Digital kabel-TV

Hei! Jeg har Canal Digital kabel-TV, og ønsker å bygge en HTPC med digital dekoder. Slik jeg har skjønt det, er Fire/FloppyDTV tingen.

Hvis jeg har forstått alt riktig, er alle digitale sendinger fra Canal Digital krypterte, og det trengs en CAM-leser, CAM-modul samt et smartkort for å dekryptere sendingene. CAM-leseren og CAM-modulen for Conax (?) leveres med *DTV, men selve smartkortet er jeg usikker på.

Ringte derfor Canal Digital sin kundeservice, og gjorde mitt beste for å forklare problemet. Det gikk ikke helt frem, men det som ble sagt var at dersom jeg kjøpte dekoder fra en annen forhandler, ville også denne forhandleren levere smartkortet. Dette synes jeg virker noe rart, ettersom jeg trodde Canal Digital var de eneste som skulle kunne levere ut dekrypteringskort (hva er vitsen ellers?)

Er det noen som har fått til *DTV på Canal Digital kabel-TV og kan komme med noen tips?

Lurer også på hvor jeg kan/bør bestille fra. For tiden er det ingen norske leverandører (på prisguide.no), men tystpc.nu er i gang med å skaffe forhandlere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får neppe et kort uten å bestille dekoder av Canal Digital først. Det er iallefall det jeg har erfart og også hørt av andre.

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel, i hvertfall for meg har jeg fått gratis dekoder-leie når jeg skriver under kontrakt. Så om du får en ekstraboks i skapet så gjør ikke det noe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •