HDCP-problemer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDCP-problemer...

Da var HTPCen sånn passe oppe å kjøre og Xbox HD DVD-en koblet til.

Grafikkortet og drivere (7600GT) støtter HDCP. PowerDVD 7.2 Ultra er installert, men med digital tilkobling (DVI-til-HDMI mot Sony KDL-40X2000) før jeg beskjed om at skjermen ikke støtter HDCP.... ARGGH!

Med analog tilkobling går avspillingen fint (VGA), og ut i fra det jeg kan bedømme er det 720P. (1080p ikke støttet analogt)

Et problem ellers er jo at XBbox 360 HD DVD-spilleren egentlig støyer mer enn pc-en....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Da var HTPCen sånn passe oppe å kjøre og Xbox HD DVD-en koblet til.

Grafikkortet og drivere (7600GT) støtter HDCP. PowerDVD 7.2 Ultra er installert, men med digital tilkobling (DVI-til-HDMI mot Sony KDL-40X2000) før jeg beskjed om at skjermen ikke støtter HDCP.... ARGGH!

Med analog tilkobling går avspillingen fint (VGA), og ut i fra det jeg kan bedømme er det 720P. (1080p ikke støttet analogt)

Et problem ellers er jo at XBbox 360 HD DVD-spilleren egentlig støyer mer enn pc-en....
    Høres ut som en jobb for AnyDVD HD. Som en bonus kan du med AnyDVD HD også ta backup av dine HD-DVD-filmer på harddisk...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet løste seg. Viste seg at grafikkortet ikke var HDCP-kompatibelt selv om programvaren til Cyberlink rapporterte det. Satt inn et annet kort og.. problem løst...

Men ja; AnyDVD HD kan være kjekt å ha uansett, men når man uansett også har HDCP-kompatibel maskinvare liggende satser jeg primært på det....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet løste seg. Viste seg at grafikkortet ikke var HDCP-kompatibelt selv om programvaren til Cyberlink rapporterte det. Satt inn et annet kort og.. problem løst...

Men ja; AnyDVD HD kan være kjekt å ha uansett, men når man uansett også har HDCP-kompatibel maskinvare liggende satser jeg primært på det....
    ja poeng der mage graffikkort med hdmi har ikke HDCP chipen,
    så det er lurt å sjekke om den har hdcp før man kjøper

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Høres ut som en jobb for AnyDVD HD. Som en bonus kan du med AnyDVD HD også ta backup av dine HD-DVD-filmer på harddisk...
    Hei

Jeg har koblet xbox hd dvd til pc'en og instalert AnyDVD HD, men problemet er at Anydvd forteller at HD DVD-drevet ikke er koblet til. Noen som vet hvordan man ev. får Anydvd til å kjenne igjen HD dvd-drevet ?

polle gås

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wiak
    ja poeng der mage graffikkort med hdmi har ikke HDCP chipen,
    så det er lurt å sjekke om den har hdcp før man kjøper
    Det er vel ingen grafikkort med HDMI som ikke støtter HDCP meg kjent. Problemet i mitt tilfelle var at jeg bare hadde plukket ett av mange grafikkort, og programvare til Cyberlink viste det som HDCP-kompatibelt, men at min skjerm ikke var det. Dette har ikke noe med HDMI å gjøre direkte (kortene hadde ikke HDMI). Med et annet kort ble det ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polle gås
    Hei

Jeg har koblet xbox hd dvd til pc'en og instalert AnyDVD HD, men problemet er at Anydvd forteller at HD DVD-drevet ikke er koblet til. Noen som vet hvordan man ev. får Anydvd til å kjenne igjen HD dvd-drevet ?

polle gås
    Hvilket OS kjører du? Under Vista fant maskinen HD DVD-spilleren automatisk, men man må vel ha drivere til WinXP.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Hvilket OS kjører du? Under Vista fant maskinen HD DVD-spilleren automatisk, men man må vel ha drivere til WinXP.
    Jeg kjører win xp m/servicepack 2 og driverne ble lastet inn da jeg koblet xbox drevet til første gangen.. Anydvd "finner" hd drevet under innstillinger, men gir meg følgende melding: "AnyDVD er ikke tilgjengelig for disk J:!
    TOSHIBA DVD/HDX807616 MC08 10/03/06"

polle gås

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også legge til at "HD Advisor" i power dvd 7.2 ultra git meg rødt lys på grafikkdriver (jeg bruker XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme, PCI-Express,HDCP med siste driver), og rødt lys på skjerm, både monitor og projektor som begge er koblet med dvi kabel (dvi til hdmi på projektor). Både monitoren (Samsung 20" LCD Syncmaster 205BW), og projektor (panasonic pta700) skal ha støtte for HDCP.

Som dere skjønner har jeg store problemer med å få hd dvd til å virke..:-(

polle gås

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    783
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå støtter ikke Windows XP HDCP, så selv om alt av maskinvare støtter det, så hjelper det vel fint lite. Men dette skal vel egentlig da AnyDVD HD ha kommet seg rundt. Har ikke erfaring med AnyDVD HD under XP. Har fungert greit for de titlene jeg prøvde under Vista med det.

Hele greia rundt HDCP i forholdt til OS og maskinvare er nok årsaken til at Microsoft ikke hyper om at xbox-spilleren kan brukes på pc...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polle gås
    Hei

polle gås
    Du kan jo ta en titt på forumet til Slysoft og se om du kan få hjelp der.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har kommet en patch til PowerDVD 7.3 som løste mine feilmeldinger. Sammen med AnyDVD fungerer nå alt utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Du kan jo ta en titt på forumet til Slysoft og se om du kan få hjelp der.
    Takk for tips ! Det har jeg nå gjort. Det viste seg at å oppdatere til den nyeste versjonen løste mine problemer..Nå skal jeg kose meg med The Matador på mine 100 tommer...

P.Gås

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Står på nippet til å kjøpe en HD-DVD spiller for å koble den til HTPC.
    Har et Club3d 7900GT skjermkort koblet til en 37" lcd skjerm via dvi. Skjermen støtter hdcp over dvi. Men skjermkortet støtter vel ikke hdcp?

Hvordan skal jeg få dette til å fungere i praksis når jeg kjører Windows XP?
    Inn med PowerDVD ultra, siste drivere og patcher til spiller og program. Og så skal alt fungere? Eller skal jeg benytte AnyDVD programmet til avspilling?

Kan jo legge til at jeg synes HD-klipp hakker ved panorering. Tenkte kanskje det var skjermens skyld selv om den skal ha 8ms responstid, og det er jo tross alt en lcd skjerm. Leste litt om refresh rate og at det kanskje var der problemet lå. Vil jo at HD-DVD spilleren skal gi så bra bilde som mulig, og så lite hakking som mulig. Men det blir kanskje litt hakking ved panorering uansett hva slags skjerm man har, eller?

Takker for all hjelp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •