Switche mellom 42" plasma og digital PJ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Switche mellom 42" plasma og digital PJ

Har en HTPC med et passivt kjølt 7600GS. Dette kortet har en DVI og en VGA utgang, men jeg bruker VGA både til plasma og PJ. Bruker da selvfølgelig en dvi-vga overgang på den ene.

Jeg bruker ikke projektor og plasma samtidig, så jeg har brukt en utgang til hver enhet men kun den som skal brukes tilkoblet. Oppløsningen for de to huskes, slik at når jeg booter opp med plasmaen tilkoblet velges 1024x768, og når projektoren er tilkoblet velges 1280x720 - vel å merke så lenge jeg bruker riktig utgang.

Imidlertid er det en smule tungvindt å ta ut den ene og plugge inn den andre bak PC`en hver gang. Dermed kunne jeg tenkt meg en enklere løsning.

Finnes det f.eks. brytere som kan kobles mellom pc og plasma/PJ som kan bryte forbindelsen slik at jeg kan slå av/på istedet for å koble pluggene inn og ut? Eller er det andre gode løsninger på dette? Jeg har så langt ikke funnet noen god løsning på å kjøre med begge tilkoblet samtidig.

Hva gjør dere andre som har tilsvarende oppsett?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tillater meg en bump på denne.

Det må da vel være andre som bruker mer enn en bildeenhet på htpc`en sin her inne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •