Lydkort og pre-amp (6-8 kanaler inn) EC 4.9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydkort og pre-amp (6-8 kanaler inn) EC 4.9

har tenkt å bygge ny HTPC til mitt nye oppsett. Har vurdert å bruke en pre-amp med 6-8 kanaler inn (balansert) f.eks den nye Electorkompaniet EC 4.9 pre-amp'en.
    Er det noen her som har erfaring med dette?

Hva slags lyd kort er å anbefale? Jeg tenkte å bruke et med 6-8 kanaler ut (Balansert), som f.eks lynx eller E-mu, eller er det andre lydkort som er bedre?
    Det finne jo en god del lydkort beregnet for studiobruk med mange kanaler ut.

Trenger eller noen ider om software, har brukt foobar 2000 men liker ikke brukergrensesnittet. Alternativer, må kunne spille *.flac filer.

Råd og tips taes med med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen som har erfaring?

Ingen som har erfaring med multikanal lydkort og pre-amp med multikanal inn.
    Da spesielt lydkort med balanserte (XLR) utganger?

Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    har tenkt å bygge ny HTPC til mitt nye oppsett. Har vurdert å bruke en pre-amp med 6-8 kanaler inn (balansert) f.eks den nye Electorkompaniet EC 4.9 pre-amp'en.
    Er det noen her som har erfaring med dette?

Hva slags lyd kort er å anbefale? Jeg tenkte å bruke et med 6-8 kanaler ut (Balansert), som f.eks lynx eller E-mu, eller er det andre lydkort som er bedre?
    Det finne jo en god del lydkort beregnet for studiobruk med mange kanaler ut.

Trenger eller noen ider om software, har brukt foobar 2000 men liker ikke brukergrensesnittet. Alternativer, må kunne spille *.flac filer.

Råd og tips taes med med stor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Lydkortet i seg selv er jo en "pre-amp", kjørte lenge mitt Revo 7.1 rett inn på to NAD 272 monokoplet uten noe imellom. Nå kjører jeg analogt fra Revo inn på 7.1-inngang på NAD surroundreceiver som driver bakhøyttalere og senter, samt preamp ut til 272-ene. (Lyden går bare rett gjennom her, ikke noe prosessering i receiver). Skal du bare ha rene effektforsterkere etter pre-amp ser jeg ikke noe i veien med å plugge disse direkte i lydkortet. (Pass på utgangsnivået men det måtte du gjort uansett med en ekstern preamp). Nå har vel du litt andre krav til lyd"kvalitet" enn meg siden du nevner Electrokompaniet men det funket ihvertfall utmerket for meg
    Et rått lydkort med gode DACer er mer enn godt nok for majoriteten av oss...

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg vurdert å kjøre Vista dersom du skal kjøre 6-8 kanaler ut fra lydkortet. Vista har mye bedre støtte for multikanal og du slipper XP sin kmixer som resampler det aller meste av lyden. Denne er faktisk ganske beryktet. I Vista kan du bl.a. kjøre delefrekvenser og f.eks. oppsett uten sub der LFE blir mixet inn i front. Det er det faktisk ikke mange som reivere som gjør en gang...

Med et godt lydkort kan dette blir ganske bra, i hvert fall etterhvert som driverstøtten til Vista blir bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lynx og E-mu er veldig bra kort, RME har også balanserte lydkort (trs jack)

Men hvis du skal ha pre-amp er det ikke like greit å kjøre digitalt til denne?

Mediaspillere er QMP veldig bra synes jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •