Hva tror dere om denne HTPC'n?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva tror dere om denne HTPC'n?

Sitter og setter sammen en HTPC og ser for meg noe som dette.

Kabinett og psu har jeg, det som er listet opp. Minnet som er listet opp er ikke det jeg skal ha, men fant ikke det jeg skal ha i pruduktguiden. Regner med at det blir Crucial PC5300. 2 gb holder, eller?

I tillegg kommer X-box sin HD-DVD.

Noe som bør byttes ut? Eller noe annet du mener om denne så skrik ut før det er for sent (for meg)

Ps. for dere som også henger på hw så ja, det er samme post der

Med vennlig hilsen Leben

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - Ville muligens heller sett på Asus sin P5B-serie når det gjelder hovedkort.
    - 2 GB minne burde holde ja
    - Lian Li har mye bra når det gjelder kabinetter, men vet ikke om jeg ville valgt dette til HTPC. Ser ikke de "store fordelene" med det kontra at man får en del andre gode kabinetter til denne prisen, kanskje også med display.
    - Trenger du så mye som et 7950GT-kort? Skal det spilles en del på pc-en i tillegg?
    - Godt PSU-valg. Ingen erfaringer med kjøleren selv, men den har ellers gode referanser rundt om kring.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tips. Lurer på om det var P5B jeg og har sett på. Grunnen til at jeg valgte Lian Li sitt, er at jeg rett og slett allerede har det. Har hatt edre maskinvare i den som nå blir stående i en Linux-server. I tillegg er jeg nok en liten fan av Lian Li. Når det kommer til prakatiske løsninger er det få, eller ingen som er like bra. Er vel derfor jeg har 3 stk, HTPC, servertower og et vannkjølingstower :P Dessuten kan innmaten på de stort sett brukes om hverandre.

Grunnen til at jeg tittet på et såppas godt skjermkort, er for å avlaste cpu, lest et sted at jo bedre skjermkort jo letttere er det for cpu når det kommer til å dekode hd-signalene. Eller noe i den duren. Men om flere mener at jeg kommer like langt med feks et 1650 kort fra feks samme produsent så gjør jo ikke det noe Man må kanskje ha et kort med dx10 støtte, eller hva det nå het, snart uansett? 512 kontra 256 med minne på skjermkortet er ikke noe du/dere ser på som nødvendig?

Det skal forøverig ikke spilles noe på den, det har man en annen til. Ergo skal dette kun være en pc for media. Regner også at signalene til det nye bakkenettet vil gå gjennom denne. Planen er å kjøre en tvserver med MediaPortal, og dermed slippe unna med en eller i værste fall 2 dekodere.

Håper det er flere som har kommentarer eller annet og komme med..

Med vennlig hilsen
    Leben

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabinett, så velg for all del ett med solid, god byggekvalitet.
    Minimum 6mm aluminium i frontplata og plass for standard PSU er et godt tips. (Har vært borti kabinetter med "sære" størrelser på medfølgende PSU...stilig når den ryker!)
    Når dette skal inn i stereobenken sammen med øvrig utstyr vil du ikke angre ett sekund på at du la ned en lapp ekstra! Har selv Origen AE og er meget fornøyd med dette. Noen kommenterer dårlige kjøleløsninger, monteringsløsninger etc men sånt lar seg som regel ordne bare utgangspunktet er bra, det er alltid plass til ei 120mm eller to Det eneste negative jeg har å si om Origen er at finnishen er litt i groveste laget, det er sorteloksert aluminium som er slipt på båndsliper før eloksering (med en anelse grovt papir) og når man drar neglen over så virker den som en "fil", og må tørkes ren "med" sporene. Dette fremgår ikke helt klart på bildene. Ser ellers ut som et veldig bra oppsett, god plan med 2,5" disk.
    Har lett intenst etter kjøler til min nye HTPC og landet på denne Komplett.no - Scythe Andy Samurai Master CPU Kjøler, 120mm Vifte, S. 478/775/754/939/940/AM2
    Ikke fått testet den enda.
    Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •