ATI 690G - erfaring eller test?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI 690G - erfaring eller test?

Noen som har erfaring med dette chip-settet, eller har funnet tester med dette brukt til HD dekoding? Alt jeg klarer å finne er benchmarking på enkoding og på WMV HD avspilling, men ingen ting på HD-DVD/Blueray. Relevant tråd på AVS forum ble stoppet som markedsføring, etter at X2 3800+ var vurdert som ubrukelig.
    doc

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener det stod Blu-ray/HD DVD i opptil 720P på ATI/AMD sine sider. Kan muligens også være avhengig av prosessoren man har, og "klare det" og "klare det i god kvalitet" kan jo være to forskjellige elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm
    Jeg mener det stod Blu-ray/HD DVD i opptil 720P på ATI/AMD sine sider. Kan muligens også være avhengig av prosessoren man har, og "klare det" og "klare det i god kvalitet" kan jo være to forskjellige elementer.
    Ja, det er derfor jeg ser etter fornuftige tester. Med accelerasjon for H.264 og VC-1 HD video samt HDMI og HDCP kunne man jo være fristet til å håpe at chip-settet var laget for å kunne fungere akseptabelt i en HTPC med hd-dvd/bd drev, selv om vel grafikkbrikken den er basert på ikke regnes for tilstrekkelig for HD-filmer. Men kanskje med en kraftigere prosessor - de er jo så rimlige for tiden. Derfor er jeg desto mer forbauset over at ingen av dem som tester kortet faktisk har forsøkt. Liste over tester finnes her.
    Har de ikke prøvd fordi det rett og slett er meningsløst, og hva er da poenget med kortet? Eller har de ikke forsøkt fordi de ikke har passendte benchmark-tester ennå for HD-dekoding? Og dermed ikke synes det er strevet verd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doc
    Ja, det er derfor jeg ser etter fornuftige tester. Med accelerasjon for H.264 og VC-1 HD video samt HDMI og HDCP kunne man jo være fristet til å håpe at chip-settet var laget for å kunne fungere akseptabelt i en HTPC med hd-dvd/bd drev, selv om vel grafikkbrikken den er basert på ikke regnes for tilstrekkelig for HD-filmer. Men kanskje med en kraftigere prosessor - de er jo så rimlige for tiden. Derfor er jeg desto mer forbauset over at ingen av dem som tester kortet faktisk har forsøkt. Liste over tester finnes her.
    Har de ikke prøvd fordi det rett og slett er meningsløst, og hva er da poenget med kortet? Eller har de ikke forsøkt fordi de ikke har passendte benchmark-tester ennå for HD-dekoding? Og dermed ikke synes det er strevet verd?
    så langt jeg vet decoder ikke noen grafikk kort HD-DVD kodet i VC-1 enda
    og meste parten av HD-DVD og blueray har blitt kodet i VC-1, det er cpu som tar meste parten av dekodinga, så skaff deg en rask CPU som en AMD Athlon X2 4600+ AM2 så vil den spille av meste parten av HD-DVD og Blue-Ray

så CPUen som teller fortsatt

å ja glemte
    techPowerUp! :: Sapphire PI-AM2RS690MHD AMD RS690 w/ HDMI :: Page 1 / 20
    har test av AMD 690G men ta testen med en krype salt, det finnes andre decodere som CoreAVC som decoder h264 MYE raskere ^^

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •