HTPC vs standalone

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs standalone

Jeg holder på å legge ferdig kabalen for leiligheta, og drukner litt i informasjon angående htpc og mediacenter løsninger.

Kan noen gi meg GODE grunner for å investere i HTPC mot for HD-DVD opptaker pluss en pc til lagring av filmer, musikk etc?

Er det ikke bare knot å få til en (nesten) fullverdig pc samtidig med tv/video løsning via MCE?

Dere som har htpc nå...har dere en vanlig pc i tillegg også (til internett, word, forobehandling osv..) ?

Klarer ikke finne troverdig informasjon om det funker å bruke htpc til internett (på pc skjerm) SAMTIDIG som fruen ser på Hotell Cæsar på tvn. Noen som har erfaringer med dette?

Ser lissom for meg at det hele funker enklere med HD-DVD opptaker pluss en middels pc (tror også prisen blir omtrent det samme som en htpc). Noen som har innspill på dette?

Alle for og imot kommentarer mottas med takk

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke noe i veien for å koble 2 skjermer til en HTPC og bruke internett på den ene samtidig med å se tv/video på den andre. Alle aktuelle skjermkort har utgang for 2 skjermer.

Det som kan være et problem er at en vanlig bruks-PC har større tendens til å utvikle problemer og ustabilitet, f.eks. pga for mange programmer på samme PC som ikke "samarbeider" 100%, virus etc. Og hvis PC'en kræsjer og dette samtidig gjør at man ikke får sett tv/video kan det jo bli litt krise. Tenk deg siste episode av en spennende krimserie på tv, en håndfull gjester på besøk - og så henger PC'n seg fullstendig.

Men slike problemer kan løses ved å ha et backupsystem, dvs. installere Windows på to forskjellige harddisker, og hvis systemet kræsjer så starter man PC'n på nytt fra den andre harddisken hvor man har et garantert "friskt" system. Mer info om hvordan man gjør dette fins i Mastiffs glimrende guide på Hardware.no (søk etter Mastiff).

Litt mer jobb er det jo selvsagt å sette opp en HTPC enn en vanlig bruks-PC, men etter min mening helt klart verdt det mht. fleksibilitet, potensiale og mulighet for fremtidig oppgraderinger.

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt opp en skikkelig HTPC og heller kjøpt en billig, evt. brukt bærbar PC til internett, word og andre ting som ikke krever særlig mye av PC'en. Trenger ikke koste mange tusenlappene. Med trådløst nettverk har man da i tillegg mulighet til å flytte seg rundt i leiligheten, og man kan også streame tv/video fra HTPC'en til den bærbare og sitte på verandaen eller i senga og nyte favorittfilmen. Kun fantasien setter grenser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •