USB til Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

USB til Receiver

Hei,

Sitter med en PC som jeg gjerne skulle ha signalene fra over til receiveren min. Det "innebygde" lydkortet kar ingen digital ut og det er sparsomt med ledige kortplasser så jeg lurte på å bruke en USB lydboks. Men er litt usikker på om jeg får med meg DTS og lignende signaler over til receiveren. Har sett på Creative SB Connect som har digital ut men her står det ingenting om hvilke signaler du får over. For den modellen som heter Creative SB Surrond 5.1 så stor det i hvertfall nevnt men regner med at det også er fordi den har høytaler utganger for det.

Kort sagt hvilken boks for å overføre digital signaler fra USB porten til receiver uansett signalformat. Kom gjerne med forslag til andre bedre/billigere bokser.

Hilsen
    YakoBay

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YakoBay
    Hei,

Sitter med en PC som jeg gjerne skulle ha signalene fra over til receiveren min. Det "innebygde" lydkortet kar ingen digital ut og det er sparsomt med ledige kortplasser så jeg lurte på å bruke en USB lydboks. Men er litt usikker på om jeg får med meg DTS og lignende signaler over til receiveren. Har sett på Creative SB Connect som har digital ut men her står det ingenting om hvilke signaler du får over. For den modellen som heter Creative SB Surrond 5.1 så stor det i hvertfall nevnt men regner med at det også er fordi den har høytaler utganger for det.

Kort sagt hvilken boks for å overføre digital signaler fra USB porten til receiver uansett signalformat. Kom gjerne med forslag til andre bedre/billigere bokser.

Hilsen
    YakoBay
    Hvis ett USB lydkort har digital utgang, så skal det nok transporterer DTS/DD direkte fra en DVD plate. Men du vil ikke få ekte surroundlyd fra f.eks. spill.

Billigste og beste er nok ett internt nytt lydkort.

Jeg testet selv litt før med mitt Creative Augidy 2 kort, og fant ut at lyden var mye bedre når jeg kjørte analogt til 5.1 inngang, enn når jeg kjørte digitalt. Men det kan nok også være forsterkeren fra Logitech som jeg testet på.

Ellers så har de 3 kortene som ligger på 449-499 her: Komplett.no - USB Alle digital utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk for svar.
    Som du sikkert ser så var spørsmålet mitt litt gammelt så jeg har allerede kjøpt SoundBlaster USB boksen. Den fungerer greit den. Jeg bruker den optiske utgangen rett inn i forsterkeren og er veldig fornøyd med lyden. Hadde litt trøbel med MediaPortal og konfigureringen for å få all lyd ut på riktig sted men etter god hjelp på MP forum og mye egen testing så er den biten løst.

Hilsen
    yakBay

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •