Digital utgang via 3.5mm jack? Mulig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital utgang via 3.5mm jack? Mulig?

Har en slik PC: Komplett.no - Fujitsu Siemens Amilo K7600 15" XGA XP-M 2500+,256MB,40GB,DVD/CDRW, XP Home

Er det mulig for meg å kjøre digitalt ut fra 3.5mm lydutgangen og inn i min eksterne DAC?

Og JA, jeg har søkt i forumet.. har brukt over 1 time på å lese andre tråder...:?

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal gå å sette den minijacken utgangen til å sende ut S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia så da skal det vel gå Du må sikkert bare velge det i SW.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Njaal[NOR]
    Ja det skal gå å sette den minijacken utgangen til å sende ut S/PDIF - Wikipedia, the free encyclopedia så da skal det vel gå Du må sikkert bare velge det i SW.
    Har lett en del i innstillingene på dataen, men finner ikke digital utgang omtalt noe sted Noen som kan hjelpe meg? Har sånn AC 97 audio configuration greier, det er vel standard-driverne.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som om du muligens må oppdatere driverne/programvare til "lydkortet" ser at det er andre som også har samme problem.
    PlanetAMD64 > problems connecting onboard AC97 to receiver

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste det som sto på den siden der, og jeg har samme problem med at jeg ikke finner den menyen hvor en skal kunne aktivere/deaktivere digital ut.

Og en ting til: er det optisk eller coaxial utgang jeg (forhåpentligvis) har? Ser ikke noe rødt lys... :???:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Leste det som sto på den siden der, og jeg har samme problem med at jeg ikke finner den menyen hvor en skal kunne aktivere/deaktivere digital ut.

Og en ting til: er det optisk eller coaxial utgang jeg (forhåpentligvis) har? Ser ikke noe rødt lys... :???:
    Coaxial, du bruker samme plugg som du bruker til høretelefoner, bare at den sender digitale signer i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Coaxial, du bruker samme plugg som du bruker til høretelefoner, bare at den sender digitale signer i stedet.
    Ok, ja da er det ikke rart jeg ikke ser noe rødt lys :-P Men hvordan ser en slik plugg ut da? Regner med at jeg ikke kan bruke en vanlig 3.5 mm jack til 2xrca?
    Og må jeg aktivere digital ut noen steder, og i så fall hvor?

Takknemlig for all hjelp

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du må ha en slik: https://www.mamoz.no/produkt/MM%2D67...,_RCA_han.html
    Men ikke bank meg om det ikke går. I tillegg må du antagelig oppdatere programvaren din til lydkortet... her Realtek

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du må ha en slik: https://www.mamoz.no/produkt/MM%2D67...,_RCA_han.html
    Men ikke bank meg om det ikke går. I tillegg må du antagelig oppdatere programvaren din til lydkortet... her Realtek
    Det så i grunnen ut som rett kabel, men jeg må ha 5m :twisted:
    Oppdaterte driverne i går, men hele oppsettet virket helt likt det var før jeg oppdaterte, finner ingen innstillinger for digital ut :???:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vista... så det er ikke sikkert det funker for deg... men hos meg går jeg på "sounds" under kontrollpanel, deretter "properties" så "levels".. der kan du sette den av og på. Men det er "på" default hos meg i hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Slik ser i alle fall mine innstillingsmuligheter ut. Har ikke funnet noen annen måte å stille lyden på =/ (forutenom min Sound Manager ting, hvor jeg kun har EQ, sånn surround-simulering med "loopy music" og "buzzing bee", og noe anne uvesentlig)

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøv å koble den til reciveren din?
    Slik det ser ut for meg... så er SPDIF på så det er bare å koble til. Så om du ikke har prøvd det og så er det bare ut med lanken så skal jeg slå den med en linjal.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... har jo det, men ikke med annet enn 3.5mm -> 2x RCA, så må vel fram med lankene nå... ops:

Da var det bare å finne en slik kabel da. Noen som har peil på hvor jeg finner en sånn på 5m eller mer? Bør ikke være så dyr.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Nja... har jo det, men ikke med annet enn 3.5mm -> 2x RCA, så må vel fram med lankene nå... ops:

Da var det bare å finne en slik kabel da. Noen som har peil på hvor jeg finner en sånn på 5m eller mer? Bør ikke være så dyr.
    *slår hardt med linjalen*
    Du kan kjøpe den fra Mamoz da, og evt kjøpe en forlengingskabel. Det er jo snakk om digitale signaler, så er skøyt har ingenting si.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg da kjøper følgende utstyr, bør jeg lykkes med å få digitalsignal fra pc til DAC'en (forutsatt at innstillingene på pc'en er korrekte)?

1. Denne nevnte kabelen fra lydutgangen på pc: https://www.mamoz.no/produkt/MM%2D67...,_RCA_han.html

2. Og denne kabelen for å få rett lengde. Er den "digital nok" eller? :
    https://www.mamoz.no/produkt/PGD485/...rconnect_.html

3. Og denne skøyten (må den også være digital eller?) :
    https://www.mamoz.no/produkt/OSK3037...%F8teledd.html

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det ser bra ut den lista der.

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innpå der med "loop music", der meiner eg det er ein plass du kan teste inngangene dine. Er ihvertfall det på min.
    Vist du f.eks kobler til "digital ut", trykker på test knappen, så skal programmet slå på digitalt ut automatisk... Er slikt på min stasjonere, men kan ikkje teste det p.g.a pc crash.. Har berre testet med analoge signaler før, å det ser ut til å fungere med dem..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Innpå der med "loop music", der meiner eg det er ein plass du kan teste inngangene dine. Er ihvertfall det på min.
    Vist du f.eks kobler til "digital ut", trykker på test knappen, så skal programmet slå på digitalt ut automatisk... Er slikt på min stasjonere, men kan ikkje teste det p.g.a pc crash.. Har berre testet med analoge signaler før, å det ser ut til å fungere med dem..
    Nei er nok ikke noe slik på min... :-? Var innom på den lokale HIFI-butikken, og de mente at jeg mest sannsynligvis har optisk ut.. og er jo ingen vits i å kjøpe en hel masse kabler hvis det er feil type =/ Så jeg er nødt til å finne ut om det er optisk eller coaxial.. tenkte jeg skulle sende mail til komplett å høre. Har dere noen andre forslag? Hvis noen av dere hadde klart å finne ut hvilken type det er, hadde det vært konge :-D

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det slik at du har en VIA VT1616 lydkort i den PCen.. og så langt jeg kan finne ut er det ikke optisk utgang på den... men du får prøve å søke litt selv.

Njaal

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukermanual

Du har ikke brukermanualen til den da? Der burde det i det minste stå om du har coax eller optisk ut. Og du kan sjekke på den vanlige "lydmikseren" til windows, altså der du justerer volum på digitallyd, midi, mikrofon osv. Setter på Fil > Avansert der så kan du muligens sjekke om det er noe du kan aktivere der.

-vanskelig forklart, men du får prøve å forstå

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •