MCE, Canal Digital, Hauppauge PVR-500 og riktig tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MCE, Canal Digital, Hauppauge PVR-500 og riktig tilkobling

Har koblet opp stuepc'n i flg. vedlagte skisse. Har Canal Digital via parabol, og bruker MCE. Det fungerer "greit", men jeg er ikke fornøyd med bildet. Får heller ikke til å konfigurere begge tunerne i TV kortet. Hva er det jeg gjør feil? Kan det kobles annerledes/bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Er det ingen som kan bidra?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Muligens bør du satse på s-video isteden for composite inn på TV kortet ? Såvidt jeg skjønner er jo composite det dårligeste alternativet.

"TV ut" fra mottaker til tv kort virker meningsløst for meg , der får du vel bare signalet fra satellitantenna - fremdeles kodet ?

Sålenge du bare har en sat mottaker, og den bare dekoder en kanal om gangen er flere tv tunere i PC'en overføldig.

Mvh
    Carl

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlpe
    Hei

Muligens bør du satse på s-video isteden for composite inn på TV kortet ? Såvidt jeg skjønner er jo composite det dårligeste alternativet.
    Ja det har du vel rett i, men får ikke bilde med S-Video. Får prøve videre

"TV ut" fra mottaker til tv kort virker meningsløst for meg , der får du vel bare signalet fra satellitantenna - fremdeles kodet ?
    Så det betyr at denne kabelen kan jeg bare fjerne?

Sålenge du bare har en sat mottaker, og den bare dekoder en kanal om gangen er flere tv tunere i PC'en overføldig.
    Det betyr at for å kunne ta opp et program fra f.eks TV2, og samtidig se live på et program fra en annen kanal, så må jeg ha to Canal Digital tunere (eller annet merke) selv om det er to tunere i tv-kortet?

Mvh
    2re

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... det beste er jo a kunne drite i hele dekoderen (DVB-C eller DVB-S?) - noe som skal være mulig.

Søk litt på noen forum. Du vil da kunne ta opp mange kanaler samtidig - og kvaliteten blir super.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke med 2 analoge kabel/luft antenne tunere når du er ute etter å motta ett digitalt bilde distribuert i DVB-S systemet.

Det eneste tv tuneren din vil gjøre med ditt oppsett er å motta et video og lydsignal fra tuneren din. Du må da isåfall sjekke om tuneren støtter svideo og sette scart kontakten til å benytte seg av dette.

Naturlig nok i og med at parabol tuneren din ikke klarer å dekode/vise mer enn en kanal av gangen kan heller ikke MCE maskinen din gjøre noe mirakel og oppnå noe annet.

Det som hadde vært målet ditt slik jeg forstår det hadde vært 2 dvb-s tunere med conax støtte inn i mce maskinen. Foreløbig fungerer ikke dette samt at offisiel conax (canal digitals kodesystem) ikke finnes. Det er et svensk firma (firetv) som har lagd noe som fungerer med endel tweaking og arbeid, men dette er ikke for nybegynnere. Det er snakk om DVB-S støtte i MCE Vista, om dette har skjedd vet ikke jeg, Canal Digital dog har ikke sagt noe om at de vil godkjenne slike kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •