Vista i HTPC henger etter sovemodus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vista i HTPC henger etter sovemodus

Har problem med at hver gang maskinen (Cinet Mediastation 945 G) skal ut av Sovemodus, så går den i heng. Rekker såvidt å se at meldingen "Installerer enhetsdirverprogramvare" kommer opp på startlinjen før den henger. Maskinen er helt ny, og alle drivere er optimale (etter det jeg kan se). Klarer ikke å finne ut av hva slags enhetsdriverprogramvare den er ute etter. Noen som har peiling?

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ber om bråk når du har vista så tidlig i en ht:? pc

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har vista i en htpc, og dette virker utmerket.

Du har valgt S3 i bios, samt sett på innstillingene for "sovemodus"?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Vel, jeg har vista i en htpc, og dette virker utmerket.

Du har valgt S3 i bios, samt sett på innstillingene for "sovemodus"?
    Nei, har ikke gjort noen endringer i BIOS. Har vært inne og sett, men vet ikke helt hva du tenker på med "S3". Hva slags innstilinger for sovemodus tenker du på? Maskinen går i heng uansett hva den blir brukt til, ikke bare etter oppvåkning, men også under "Live TV, musikkavspilling" etc.

Takker for svar...håper jeg slipper å måtte sende den inn for service. Det som er rart, er at Cinet support ikke kan komme med noen tips.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At maskinen fryser uansett hva du gjør tyder jo på at det er noe gale et sted, men hva er ikke så lett å si.

Hvilken hardware er i maskinen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    At maskinen fryser uansett hva du gjør tyder jo på at det er noe gale et sted, men hva er ikke så lett å si.

Hvilken hardware er i maskinen?
    Alt standard Cinet.no .

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minns jeg leste at dette var en bug i windows. tipper det ligger en fiks på windows update.. hvis ikke så er det bare å google litt for å finne løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk samme problem da jeg oppdaterte exploreren. Gikk tilbake til den gamle og da funket det greit. Vet ikke om det er løsningen på ditt problem men hvem vet...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i sovemodus - skift til full stopp av maskin, eller aller best; skipp hele sove/hybrid og gå for fortsatt full drift - uten noen som helst påvirkning fra PC - uansett tidsperspektiv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vil ikke drite i noe som helst. Jeg hater at ting ikke fungerer som de skal. Meldingen "Installerer enhetsdriverprogramvare" rekker såvidt å komme opp i en dialogboks rett etter "oppvåkningen" før maskinen fryser. Skulle likt å finne ut hva slags programvare den forsøker å installere. I tillegg til alt dette henger maskinen i alle slags forskjellige situasjoner. Har nå fått klarsignal fra Cinet support om å bringe maskinen til en lokar (Bodø) servicepartner for sjekk. :-)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er en bug i Vista. Min versjon nekter å slå av PCen via "av-knappen" i Start-menyen. Istedet setter den PCen i hvilemodus i 2-3 sekunder før den restarter, selv om jeg har definert at av-knappen skal slå av PCen... :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Tipper det er en bug i Vista. Min versjon nekter å slå av PCen via "av-knappen" i Start-menyen. Istedet setter den PCen i hvilemodus i 2-3 sekunder før den restarter, selv om jeg har definert at av-knappen skal slå av PCen... :???:
    Hmmm. Det er en til her på forumet som har maken til min, uten at han har noen feil. Har oppdatert alt av drivere fra ftp.cinet.no , samt installert de Win-updates som er tilgjengelige så langt. Før dette også reinstallert windows etc.

Har pakket maskinen i eska nå, så i morgen bærer det avgårde til verkstedet.

Newcomer Cowstian sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nvidia Skjermkort i vista

Nvidia har rapportert mange tilfeller av at pc'er henger seg etter dvale/hvilemodus. Kan ikke garantere at det er skjermkortet som fører til dette problemet men sånn var det iallefall hos meg! Nvidia har store problmer med sine vista drivere for tiden, brukere over hele verden raser over antall problemer som har opstått. nvida har lagt ut mange beta drivere som igjen har blitt fjernet for de har rett og slett vært verre enn de forrige.

Jeg har prøvd 4-5 drivere den siste uka, de nye driverne fikser noe men da blir noe annet ødelagt.

Her er siste forceware driver!

Denne fiksa iallefall problemet med dvale modus for meg men det oppsto en del nye problemer i media center og Power dvd. Men alle pc'er er forskjellige så det er kanskje verd og prøve.

Hvis det ikek fungerer så avisnstallerer du bare driveren og lar vista gjenoprette den gamle.

Newcomer taumas sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke det problemet der, men når min har vært i dvalemodus så kommer det opp utallige mange rosa/lilla farger på sjermen så slukkes sjermen åsså starter den igjen så kommer jeg inn i windows:P funker perfekt ellers
    jeg har også hatt problemer med drivere. men det funker jo nå så det gjør ikke noe..

kan ikke gjøre annet enn å le av det.

mvh Thomas!.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk maskinen tilbake fra MPX i dag. Feil rettet ved ny installasjon av skjermkortdriver. Alt OK så langt. Fatter ikke at jeg ikke fikk til dette selv med de driverne jeg testet før jeg sendte inn maskinen. Var også innom lokalt serviceverksted her før retur til MPX uten at de heller klarte å finne ut av problemet. Takk til rask service hos MPX/ Cinet :-) Endelig kan jeg få alt plassert og koblet der set skal stå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •