Oppsett av PVR 500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av PVR 500

Hei, jeg har et Hauppauge PVR-500 kort. Oppsett av det digitale satelittkortet mitt gikk som en lek, men jeg får ikke noe analogt TV-bilde i PVR-500-kortet. Hva gjør jeg galt?

Jeg har forstått at man må bruke en MPEG-dekoder, som ikke fulgte med i pakken. Bruker nå en trial-versjon av PureVideo, men jeg synes ikke det gjorde noen forskjell. Kan noen gi meg noen tips til hvordan jeg skal få dette til å funke?

Takknemlig for all hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ikke mye hjelp å få. La meg omformulere spørsmålet:

1) Er det noen som har noen som helst erfaring med TV-kort?

evt følgende:

2) Kan noen tipse meg om et forum der det finnes noen som har peiling på installasjon av TV-kort?

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke alle som sitter her på forumet hver bidige dag vettu :roll:

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar at du bruker Windows MCE (ikke at jeg skjønner hvorfor ) - du må da skaffe deg en kom. MPEG-dekoder, ja. PureVideo er et bra alternativ, spesielt om du har nVidia-skjermkort.

PVR-500 er egentlig bare 2xPVR150 på et kort. Dette er et godt kort, men det er to typer av denne - forskjellen ligger på selve tuneren og vises igjen på kvaliteten.

Instalasjon av driverer etc.: SHS Unofficial WinTV-PVR & MediaMVP

... og når du tar til fornuft så installerer du MediaPortal :-D

Newcomer Njaal[NOR] sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjornas
    Hei, jeg har et Hauppauge PVR-500 kort. Oppsett av det digitale satelittkortet mitt gikk som en lek, men jeg får ikke noe analogt TV-bilde i PVR-500-kortet. Hva gjør jeg galt?

Jeg har forstått at man må bruke en MPEG-dekoder, som ikke fulgte med i pakken. Bruker nå en trial-versjon av PureVideo, men jeg synes ikke det gjorde noen forskjell. Kan noen gi meg noen tips til hvordan jeg skal få dette til å funke?

Takknemlig for all hjelp.
    Bare for å si det slik, så kunne ikke jeg hjelpe deg fordi du snakker om et digitalt-satelittkort, og så langt jeg vet så er ikke PVR-500 et slik kort. Om du har et digitalt kort i tillegg til PVR-500 tror jeg ikke det vil fungere i MCE, fordi den kan kun ta 2 identiske kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker IKKE Windows MCE. Bruker (foreløpig) bare Win XP og det TV-programmet som fulgte med TV-kortet (tror det heter TV 2000). Planen er å bruke JRiver Media Center etterhvert.

Altså: Jeg installerte først Hauppauge! WinTV-NOVA-S-Plus digitalt satelittkort. Kortet fant alle kanalene som den gamle satelittuneren min, og det gikk greit å sette opp TV 2000 slik at man får sett på disse - ingen spørsmål om kodek'er.

Troddet det ville være like smertefritt å sette opp det analoge TV-kortet (WinTV-PVR-500MCE), men nei. Brukergrensesnittet for oppsett er ikke intuitivt. Jeg er rimelig sikker på at kortet er "registrert" av XP; får opp begge tunerne og begge har ferskeste driver. Kortet scanner gjennom alle frekvenser, og registrerer noen (med signal) på veien. Problemet er det bare er lyd på den frekvensen; bildet er helt skurrete. Når jeg forsøker å endre noen settinger for den enkelte kanal som kortet finner, ser kortet ut til å "låse" seg; får bare opp en Hauppauge-skjerm uten noe mer bilde eller lyd. Restart er nødvendig, og da får jeg tilbake (skurrete) bilde og lyd på enkelte kanaler.

Manuell innstilling av frekvenser (som angitt på nrk.no/frekvenser) nytter ikke.

Jeg har innstallert en trialversjon av Pure Video - da har jeg vel den nødvendige kodeken som ikke fulgte med kortet...? Det er litt uklart for meg om Win XP virkelig har registrert PureVideo; den kommer ikke opp under Start Programmer, men den er vel der? Hvorfor er kodek nødvendig for det analoge, men altså ikke det digitale, TV-kortet?

Uansett; er det noen som har erfaring med TV-kort og som kan hjelpe meg litt videre? Dette er siste innspurt i et HTPC prosjekt som har pågått en god stund.

Er som nevnt svært takknemlig for innspill.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg bør presisere: jeg har altså nå TO kort; et digitalt satelittkort og et dual tuner analogt TV-kort.

Newcomer own sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv skriver, PVR500MCE.

Du installerer et kort for MCE, og med drivere for MCE. Da kan du ikke få inn noen kanaler, for driveren til MCE søker ikke frekvens, men blar gjennom de 62 kanealene i rasteret for Norge HVIS du bruker MCE. + at driveren for MCE ikke supporterer overlay slik som TV2000 trenger.

På Hauppauge.co.uk ligger driver/patch for bruk av kortet ditt i WinTV2000.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    own, det brakte meg MYE lenger. Nå har jeg i det minste bilde. Men kvaliteten er overhodet ikke bra, se screenshot'et Vedlegg 17604. Masse striper i vertikalretningen.

Jeg har søkt kanaler ved hjelp av autoscan, tuner format "BG" (aner ikke hva det betyr) , i boksen for broadcast/cable har jeg brukt verdien "antenna" (får signalene inn via husantenne) og i videoformat har jeg brukt PAL N som var best (har prøvd meg fram med litt forskjellige).

Jeg har gått frem slik du sa; lastet ned fra Hauppauges engelske side og installert etter anvisningene på skjermen. Jeg får likevel bare frem som opsjon å installere KANALER; ikke FREKVENSER som du antydet.

Comments deeply appreciated. Takk likevel for god hjelp så langt!

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve med et spørsmål på SHSPVR - der finner du noen eksperter inne TV-kort, og da spesielt Hauppauge!-kort

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •