Media Portal, EPG og opptak av tv-serier

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Portal, EPG og opptak av tv-serier

Hei!

Jeg har til nå brukt Windows Mediacenter, men jeg begynte å flørte med mediaportal i helgen. Og jeg må si jeg ble mektig imponert, på svært mange områder virker Mediaportal mye bedre.

Men det er en sak jeg sliter med for å bli overbevist om å skifte over. Det gjelder den elektronisk tv-guiden og opptak av tv-serier. Denne funksjonaliteten fungerer meget godt i Windows Mediacenter, men ikke så bra i Mediaportal. I WindowsMC er det bare å velge record series, og så taes serien opp.

I mediaportal fungerer ikke dette, og jeg tipper det skyldes at den plukker ut serier basert på navn. Og i epgen til mediaportal står det f.eks.
    "Seinfeld (183)". Neste seinfeld er "Seinfeld (184)". Tipper kanskje at det er fordi episodenr er en del av tittelen, og at den derfor ikke skjønner at det er snakk om samme serie.

Er det andre som sliter med det samme og evt har funnet en løsning på det?

Jeg vet at jeg kan stille inn til å ta opp på samme tid på samme kanal hver dag/uke osv, men den sjansen kan jeg ikke ta. Dersom det av en eller annen grunn er en endring i sendeskjemaet som gjør at frustrerte fruer blir flyttet til et senere tidspunkt kommer det til å bli et utrivelig familieråd etter at kona har sett 45 minutter av en fotballkamp i stedet for favoritt-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd dette, men fant du noen gang noen bra løsning på dette?

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også interessert i om noen har en løsning på dette problemet, da jeg sliter med samme selv.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet om en løsning på dette problemet?

Veldig kjedelig å ikke få utnyttet denne funksjonen fullt ut...
    WMC fikset det jo.... hvorfor klarer ikke Media Portal det?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener dette skal virke...?

Du får starte en tråd i mp-fourum.

Husk a gi relevant info (ver./svn. og TV-engine 2 eller 3)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Episodene i tv guiden kommer opp som Seinfeld (2), Seinfeld (932) osv... så da skjønner den ingenting neste gang en Seinfeld episode starter.

Bruker du ikke MP selv? Da har du sikkert lagt merke til problemet hvis du har prøvd å ta opp serier

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier ikke å ta opp serier, så nei...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Episodene i tv guiden kommer opp som Seinfeld (2), Seinfeld (932) osv... så da skjønner den ingenting neste gang en Seinfeld episode starter.

Bruker du ikke MP selv? Da har du sikkert lagt merke til problemet hvis du har prøvd å ta opp serier
    Begynner å savne samme funksjon selv..
    Så, ja. Det er flere som etterlyser dette.

Men som Okey nevner kan du jo bare legge inn dette som ønsket funksjon så kommer det etter hvert.

Jeg trykker på f.eks på Seinfeld, og får opp alle som kommer fremover og velger da alle manuelt 14 dager fremover.

Gir lyd om jeg finner noe triks.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

TV Server: Episode Management is back
    Written by Maschine, on 10-01-2008

MediaPortal TV Server offers some nice features for series handling. One of those features is called episode management.

This feature was dissabled for quite some time because a bug caused that users lost recorded shows. Now this issue has been fixed and the feature is enabled again.

It allows you to keep always the latest x episodes of a series you scheduled for recording on your hard disk (of course this feature does not work with recordings of type "once").

Example scenario: let's say you want to record "The Simpsons" which airs every weekday in the evening. You first set up an appropriate schedule (type "weekdays") and set the number of episodes to keep to "3". The first episode is recorded on Monday, the 2nd on Tuesday and the 3rd on Wednesday. This means you have 3 files on your hdd on Thursday morning. In the evening the 4th spisode airs and as you selected to keep 3 episodes, Monday's episode will get deleted before the recording starts. On Thursday evening you still have 3 files on your disk (Tuesday's, Wednesday's and Thursday's episodes).

This feature is very handy if you have a small hard disk and you don't want to keep all old episodes. Unfortunately it was activated by default and people not knowing about episode management lost recordings. With today's SVN episode management is fixed and will now only delete files if it is set up to do so.

Please notice:
    recordings (series) that were scheduled with a TV Server version from before 2008-01-03 might get deleted due to the old behavior. Read more to see how to prevent that by updating your schedules!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet TV Server: Episode Management?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har ikke testet det... men tror det har med noe annet å gjøre enn akkurat det problemet vi har... det er ihvertfall sånn jeg tolker den teksten.
    MS Mediacenter Edition er tydligvis bedre på enkelte områder...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jo dessverre alltid være slik. Beste hadde hvert om en kunne enkelt og greit dra ut det beste fra de programmene en likte og fått alt på plass i ett.

Skulle også ønske web-tv funksjonen som er i MCE var tilgjengelig i mediaportal på en like elegant måte. Fekst tv2 og muligheten for fotball der.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Vil jo dessverre alltid være slik.
    Tja...går jo ikke noe automatikk i det da.

Episode management er på vei i MP enda. Det er fokus for utviklerne, så tar ikke lang tid ...håper jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Vil jo dessverre alltid være slik. Beste hadde hvert om en kunne enkelt og greit dra ut det beste fra de programmene en likte og fått alt på plass i ett.
    Det er forsåvidt det som er poenget med GPL lisensen som benyttes i Linux.

Begrepet "åpen kildekode" blir ikke helt det samme.

F.eks hvis Mediaportal hadde bygget på linux i bunn og ikke windows, ville du hatt frihet til å modulært endret den slik du ønsker.

Nå som den bygger på windows og underliggende .net har du ikke samme mulighet til værken å gjenbruke moduler fra linux, eller motsatt. (F.eks -> mythtv)

Derfor har Mediaportal blitt noe kvasi i forhold den kvalitet vi ser på andre frie løsninger.

Det du ønsker er GPL og de 3 frihetene disse gir deg.

Det er ingen logikk i at lukkede løsninger fra Microsoft alltid vil være "slik".

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde MP (som også er GNU/GPL - i tilfelle tvil ) vært bygget på Linux hadde det vært Myth eller LinuxMCE - med de fordelene og ulempene det bærer med seg.

MediaPortal er det det er takker være/på tross av Windows. Blir et elsk/hat forhold. Dersom man synes Windows gir større ulemper (begrensninger) enn fordeler er nok Myth eller Linux MCE rette veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Okay
    Hadde MP (som også er GNU/GPL - i tilfelle tvil ) vært bygget på Linux hadde det vært Myth eller LinuxMCE - med de fordelene og ulempene det bærer med seg.

MediaPortal er det det er takker være/på tross av Windows. Blir et elsk/hat forhold. Dersom man synes Windows gir større ulemper (begrensninger) enn fordeler er nok Myth eller Linux MCE rette veien.
    Ser poenget ditt, og har lest en del på forumet rundt dette.
    Men jeg mener å basere seg på .net contra c var feil..

Det er mye GPL som funker fint med windows i bunn..
    firefox f.eks..

Det optimale ville vært å byttet ut windows kernel med en åpen.. Ala reactos.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •